رئیس اقلیت سنای آمریکا در نامه‌ای به مدیر اطلاعات ملی این کشور، از موضع متناقض ترامپ با جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره ایران به شدت انتقاد کرد.

چاک شومر: ترامپ درباره ایران نیاز به آموزش داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در پی انتشار تازه‌ترین گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا مبنی بر اینکه ایران به دنبال دستیابی به تسلیحات هسته‌ای نیست، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با رد این گزارش، مقامات ارشد اطلاعاتی آمریکا را بسیار ساده لوح و منفعل در برابر ایران توصیف کرد و گفت شاید لازم باشد اطلاعاتی‌ها به مدرسه بازگردند.

سناتور دموکرات چاک شومر، رئیس اقلیت سنای آمریکا در واکنش به اظهارات ترامپ، در نامه‌ای خطاب به دانیل کوتس، مدیر اطلاعات ملی آمریکا از وی و جینا هاسپل، رئیس سیا و کریستوفر ورای، مدیر اف بی آی خواست تا با ارائه حقایق و گزارش‌های خام اطلاعاتی به ترامپ نحوه صحیح برخورد با اوضاع ایران را به وی آموزش دهند. شومر تاکید کرد این برای آمریکا بسیار مهم و حیاتی است تا جامعه اطلاعاتی و رئیس جمهور آمریکا با صدایی واحد حرف بزنند.

متن نامه شومر به این شرح است: «جناب دانیل کوتس من فکر می‌کنم لازم است شما به همراه کریستوفر ورای، مدیر اف بی آی و جینا هاسپل، رئیس سیا، خواستار برگزاری یک نشست فوری با رئیس جمهور شوید تا به وی حقایق و اصول اولیه اطلاعاتی را در دستیابی به ارزیابی‌های جامعه اطلاعاتی آموزش دهید و به او یادآور شوید که چقدر مهم است تا بیاموزد چگونه در سخن گفتن درباره تهدیدات امنیت ملی با صدایی واحد و درست به شما و دیگر رهبران جامعه اطلاعاتی ملحق شود. ترامپ، شما و دیگر همکارانتان را در موقعیتی غیرقابل دفاع قرار داده و در این فرایند به منافع ملی کشور لطمه وارد کرده است. شما باید راهی پیدا کنید تا این موضوع به وی تفهیم شود.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۱۲ بهمن ۱۳۹۷
یکی از نشانه های نادان بودن این شخص این است که نظر خودش را که از روی هوا و هوس در ذهنش بوجود آمده به یافته های مبتنی بر شواهد و تحقیق یک جمع متخصص مثل جامعه اطلاعاتی آمریکا ارجح می داند .
آخرین اخبار