بنا به اعلام یک منبع در وزارت خارجه هند، با وجود بحران در ونزوئلا، دهلی نو همچنان به خرید نفت این کشور ادامه می‌دهد.

هند همچنان به خرید نفت ونزوئلا ادامه می‌دهدبه گزارش   گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک منبع در وزارت خارجه هند امروز سه شنبه به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد هند در بحبوحه بحران سیاسی در ونزوئلا همچنان به خرید نفت از این کشور به عنوان یکی از بزرگترین خریداران اصلی نفت کاراکاس ادامه می‌دهد.

این منبع وزارت خارجه هند گفت: هند همچنان به خرید نفت از ونزوئلا به عنوان یکی از بزرگترین خریداران نفت خام آن ادامه می‌دهد. شرکت‌های هندی بیش از ۴۰۰ هزار بشکه در روز را خریداری می‌کنند. مطمئنا ما از نزدیک اوضاع در ونزوئلا را دنبال می‌کنیم، اما تجارت دو کشور همچنان ادامه دارد.

این منبع هندی اعلام کرد دهلی نو در نظر دارد تا همکاری خود با ونزوئلا را در بخش انرژی حفظ کند. وی افزود: ما نهایت تلاش خود را بکار می‌گیریم تا مطمئن شویم که تحریم علیه یک کشور خاص، امنیت بخش انرژی ما را تضعیف نخواهد کرد.

شایان ذکر است، چهارشنبه گذشته خوآن گوایدو، رئیس مخالفان دولت ونزوئلا، خود را رئیس جمهور موقت نامید و آمریکا در اقدامی مداخله جویانه، او را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت شناخت. برخی کشور‌های اروپایی و آمریکای لاتین نیز به تبعیت از آمریکا، ریاست جمهوری گوایدو را به رسمیت شناختند. روسیه، ترکیه، ایران و چین اعلام کردند از نیکولاس مادورو، رئیس جمهور قانونی ونزوئلا حمایت می‌کنند. 

آمریکا به منظور جلوگیری از دسترسی دولت ونزوئلا به منابع مالی و انحراف جریان مالی دولت کاراکاس، شرکت نفتی «پی دی وی اس ای» را مورد تحریم قرار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار