رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: ۱۶۸ طرح بخش کشاورزی استان کرمانشاه با اعتباری بالغ بر ۱۶۳ میلیارد تومان همزمان با دهه فجر افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

افتتاح  ۱۶۸ طرح کشاورزی  با اعتباری ۱۶۳ میلیارد تومانیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،   خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه  در نشست خبری که امروز با اصحاب رسانه گفت:  به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ۱۶۸ طرح بخش کشاورزی استان کرمانشاه با اعتباری بیش از ۱۶۳ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۷۷۱ نفر افتتاح یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۶۰ طرح با اعتباری بیش از ۱۵۳ میلیارد تومان افتتاحی هستند عنوان کرد: این طرح‌ها شامل ۹۲ طرح عمرانی و ۶۸ طرح تسهیلاتی است که با افتتاح این طرح‌ها برای ۱۳۲۲ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

شهبازی با بیان اینکه برای ۹۲ طرح قابل افتتاح بیش از ۸۷ میلیارد تومان و برای طرح‌های تسهیلاتی بیش از ۶۶ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است گفت: طرح‌های افتتاحی شامل ۸۳ طرح در حوزه آب و خاک و ۴۴ طرح تولیدات دامی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: از دیگر طرح‌های افتتاحی در دهه فجر هشت طرح مربوط به تولیدات گیاهی، پنج طرح بخش شیلات، ۱۳ طرح منابع‌طبیعی و آبخیزداری، ۶ طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی و یک طرح نیز مربوط به تعاون روستایی است.

وی از آغاز عملیات اجرایی هشت طرح در بخش کشاورزی همزمان با دهه فجر خبرداد و بیان کرد: این طرح‌ها شامل سه طرح عمرانی و پنج طرح تسهیلاتی است که سه طرح در حوزه آب و خاک، دو طرح مربوط به تولیدات دامی، دو طرح تولیدات گیاهی و یک طرح مربوط به صنایع تبدیلی است.

شهبازی با بیان اینکه اشتغالزایی هشت طرح ذکر شده ۴۴۹ نفر است افزود: اعتبار طرح‌هایی که عملیات اجرایی آن‌ها در دهه فجر آغاز می‌شود بیش از ۹ میلیارد و ۸۳۹ میلیون تومان است که به متقاضیان پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اظهار کرد: علاوه بر طرح‌های یاد شده ۱۴ هزار و ۴۳۸ طرح تکمیل شده با اعتبار ۱۶۶ میلیارد و ۴۴۸ میلیون تومان و اشتغالزایی ۱۲ هزار و ۲۲۴ نفر در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه با حضور وزیر کشاورزی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: این طرح‌ها شامل ۱۲ هزار و ۸۲۸ جایگاه دام، ۱۶۲ مرغداری، ۳۷۴ طرح باغبانی، ۹ طرح زنبورداری، ۶۱۹ طرح آب و خاک، ۱۲ طرح گلخانه، ۴۷ طرح پرورش قارچ، ۶۷ طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی، ۱۵۳ طرح مکانیزاسیون و ۱۷۷ طرح شیلات است.

شهبازی به ساماندهی سند اراضی کشاورزی در استان کرمانشاه برای نخستین بار در کشور اشاره کرد و گفت: در گذشته سند اراضی کشاورزی به صورت مشاعی بود که مورد پذیرش بانک‌ها نیز نبود، اما این سند‌ها برای نخستین بار در کشور به صورت پایلوت در کرمانشاه و سرپل‌ذهاب در حال تبدیل به تک برگی هستند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی استان برای تبدیل شدن به سند تک برگی آماده‌سازی می‌شوند عنوان کرد: سند تک‌برگی ۱۰ هزار هکتار در سرپل‌ذهاب و ۲۰ هزار هکتار نیز در کرمانشاه در دهه فجر آماده می‌شود و ۱۰ هزار هکتار نیز در سرپل‌ذهاب در حال آماده‌سازی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز در کشور گفت: اکنون با چالش افزایش قاچاق دام مواجه هستیم و از طرف دیگر با توجه به بارندگی‌های مناسب پاییزه بسیاری از دامداران به امید بارندگی بهاره تمایلی به فروش دام خود ندارند.

شهبازی عنوان کرد: هرچند از نظر تولید مرغ مشکلی وجود ندارد، اما با توجه به افزایش قیمت ۳۰ درصدی نهاده‌های دامی و افزایش قیمت جوجه یک روزه به ۳۴۰۰ تومان به طور قطع قیمت مرغ نیز در بازار افزایش می‌یابد.

 

انتهای  پیام/ز

 

ساماندهی سند اراضی کشاورزی در استان کرمانشاه برای نخستین بار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.