معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه، از تدوین برنامه توسعه و کشت آفتابگردان روغنی در سطح هزار هکتار در استان خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ؛سیدافشین صفوی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت : در راستای توسعه کشت آفتابگردان روغنی در استان و ضرورت تولید این محصول برای تولید روغن آفتابگردان؛ از سال ۹۵ برنامه کشت این محصول در استان آغاز شد و در همان سال حدود ۴۸ هکتار کشت شد.

وی گفت : در سال ۹۶ سطح کشت افتابگردان روغنی استان کرمانشاه به ۸۳ هکتار و در سال ۹۷ به ۳۲۰ هکتار رسید که از این میزان سطح زیرکشت حدود ۶۰۰ تن محصول تولید شد.

صفوی با اشاره به اینکه عمده کشت آفتابگردان روغنی در شهرستان اسلام آبادغرب انجام شده، تصریح کرد: در سال ۹۷ حدود ۳۰ هکتار نیز در شهرستان گیلانغرب کشت شد.

وی با بیان اینکه شهرستان اسلام آبادغرب پتانسیل خوبی برای کشت و تولید آفتابگردان روغنی دارد، اضافه کرد: سطح زیرکشت آفتابگردان روغنی این شهرستان در سال ۹۷ حدود ۲۹۰ هکتار بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه خرید آفتابگردان روغنی نیز به صورت تضمینی صورت می‌گیرد، افزود: قیمت خرید آفتابگردان روغنی به صورت تضمینی سه هزار و ۱۰۸ ریال می‌باشد.

وی سپس به کشت و تولید آفتابگردان آجیلی در استان پرداخت و افزود: سطح زیرکشت آفتابگردان آجیلی در استان چهار هزار و ۲۰۰ هکتار بوده که از این سطح ۹ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم آفتابگردان آجیلی تولید شده است.

 

 

انتهای پیام/د

برنامه کشت آفتاب گردان روغنی در استان آغاز شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.