مدیر کل جهاد کشاورزی استان از صدور شناسنامه برای دام‌های استان خبر داد و گفت: خروج هر گونه دام زنده از استان کرمانشاه بدون مجوز دامپزشکی از کشور ممنوع است

صدور شناسنامه برای دام‌های استان کرمانشاه به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،خسرو شهبازی مدیرکل جهاد کشاورزی استان  کرمانشاه گفت: عده‌ای سودجو با سوءاستفاده از افزایش قیمت ارز و اختلاف قیمت گوشت داخل با خارج کشور، به قاچاق دام زنده مبادرت می‌کنند و این موضوع موجب گرانی گوشت شده و مشکلاتی را برای مردم به ویژه اقشار ضعیف و آسیب پذیر پدید آورده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه کرمانشاه یک استان مرزی است نظارت‌ها در زمینه نقل و انتقال دام زنده افزایش را دادیم وبرای ساماندهی این حوزه تلاش می کنیم.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان  کرمانشاه بیان  کرد: در این راستا هر گونه خروج دام از استان کرمانشاه تنها با مجوز رسمی سازمان دامپزشکی، تایید حمل و نقل و پایانه‌ها امکان پذیر است و نیروی انتظامی نیز بر این روند نظارت مستمر خواهد داشت.

به گفته وی، از خرداد ماه امسال ممنوعیت خروج دام از سوی دامپزشکی کشور اعلام شده و جهاد کشاورزی نیز با همکاری این سازمان قرار است برای جلوگیری هر چه بیشتر از قاچاق کد ۱۵ رقمی برای احشام استان صادر نماید.

شهبازی در پایان گفت: این کد پانزده رقمی شامل نام دام، نوع نژاد، مالک و محل سکونت دام را نشان خواهد داد و به عنوان شناسنامه کابرد خواهد داشت.

انتهای  پیام/ز

 

ممنوعیت خروج دام از سوی دامپزشکی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.