رییس اداره دامپزشکی سرپل ذهاب، از اجرای طرح مایه کوبی دام‌های سبک این شهرستان علیه بیماری تب برفکی خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حمید کریمی رییس اداره دامپزشکی سرپل ذهاب گفت : پیش بینی می‌شود که ۱۶۰ هزار راس دام سبک در سرپل ذهاب علیه بیماری تب برفکی ایمن سازی شود.

وی گفت : انجام واکسیناسیون تب برفکی برای تمام دامداران اعم از صنعتی، سنتی و روستایی یک الزام است و دامداران مکلف به انجام واکسیناسیون دام‌هایی خود هستند که البته به صورت رایگان انجام می‌شود.

رییس اداره دامپزشکی سرپل ذهاب افزود: پارسال نیز در مرحله دوم عملیات واکسیناسیون علیه تب برفکی از پنج هزار راس دام سنگین پیش بینی شده، سه هزار و ۴۷۴ راس دام سنگین واکسینه شدند.

کریمی افزود: بیماری تب برفکی یک بیماری عفونی و واگیر در بین دام‌ها و با علائمی نظیر ایجاد تاول، زخم در دهان، سم، پستان، پوزه و گاهی در اطراف پایه شاخ دام‌ها همراه بوده که از موانع اصلی در تأمین بهداشت و تولید دام و فراورده‌های دامی محسوب می‌شود.

این مسئول گفت: با واکسیناسیون به موقع و اقدام‌های قرنطینه‌ای و بهداشتی و تدابیر اندیشیده شده و همچنین برگزاری رده‌های آموزشی و ترویجی در روستاها، هم اکنون این بیماری تحت کنترل است.

کریمی ادامه داد: در اجرای صحیح و پوشش مناسب واکسیناسیون پیش بینی شده، برای کنترل بروز بیماری از تمامی دامداران درخواست می‌شود با اکیپ‌های مایه کوب دامپزشکی اعزامی، همکاری لازم را به عمل آورند و از هرگونه خرید و جابجایی دام خودداری کنند.

 

 

انتهای پیام/د

ایمن سازی ۱۶۰ هزار راس دام سبک در سرپل ذهاب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.