رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت:پرستاران همواره ثابت کرده اند که همیشه همراه مردم بوده اند چه در زمان جنگ چه در زمان زلزله که شاهد شکوه ایثار پرستاران بودیم.

 شاهد شکوه ایثار پرستاران در زمان زلزله بودیمبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ؛ مرادی رییس دانشگاه در مراسم بزرگداشت روز پرستار گفت :  به زودی پی اچ دی  پرستاری در کرمانشاه راه اندازی می شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری پرستار را فرشته رحمت برای بیمار می داند . در جایی که کسی از بستگان بیمار در کنار او نیست این پرستار است که نقش یک مهربان و دلسوز را برای بیمار ایفا می کند.

مرادی گفت:تاریخ پرستاری در طول تاریخ همواره با تاریخ پزشکی رقم خورده است و نوشته های خطی ۱۷۵۰ سال قبل میلاد حاکی از این موضوع است و نیز اولین پرستار در صدر اسلام " رفیده الاسلمیه" است.

وی افزود:منشور اخلاقی پرستاری در سال ۱۹۵۳ توسط شورای بین المللی پرستاران بنا نهاده شد و اشاعه سلامت، پیشگیری از بیماری ها، بازسازی و حفظ سلامت ، کاهش درد و حراست از زندگی و کرامت انسانی از اصول اخلاقی پرستاری است.

وی گفت:وجدان کاری ، همدلی با بیمار، امانت و راز داری، صداقت و عدالت، معنویت و دقت و درستی در کار از ارزشهای اخلاقی پرستاری از نظر قرآن و متون اسلامی است.

مرادی بیان کرد:پرستاران همواره ثابت کرده اند که همیشه همراه مردم بوده اند چه در زمان جنگ تحمیلی که دوشا دوش رزمندگان به درمان مجروحین می پرداختند و چه در زمان زلزله که شاهد شکوه ایثار پرستاران بودیم که اغلب آنان علیرغم اینکه خانوادهایشان دچار آسیب شده بود اما در کمال دلسوزی به مصدومین امداد رسانی می کردند.

وی افزود: در استان۳۴۲۲ نفر در گروه پرستاری و ۲۵۸۷ پرستار وجود دارد و نسبت فعلی پرستار به تعداد تخت فعال ۰/۹۰۵ نفر به ازای هر تخت است.

   وی گفت: هم اکنون در استان دو دانشکده پرستاری وجود دارد و ۹۲۹ دانشجوی پرستاری، اتاق عمل و هوشبری مشغول به تحصیل می باشند و همچنین ۳۶ پرستار عضو هیات علمی دانشگاه هستند.

مرادی افزود: درک سختی و دشواری کار پرستاری ، درک جایگاه علمی و معنوی پرستاران در جامعه و توجه و احترام به پرستاران از وظایف مردم در قبال این قشر زحمتکش  است.

انتهای  پیام/ز

در استان  کرمانشاه دو دانشکده پرستاری وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.