وزیر امور خارجه روسیه از همتای تونسی خود خواست تلاش بیشتری برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب انجام دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز شنبه در دیدار با «خمیس الجهیناوی» همتای تونسی اش بر تقویت همکاری‌ها در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

لاوروف گفت: امروز ما موافقت کردیم همکاری‌های خود در مقابله با تروریسم را افزایش دهیم. این همکاری‌ها با نظارت سازمان ملل و با ارتقای روابط دوجانبه خواهد بود.

وزیر امور خارجه روسیه در این نشست از تونس که میزبان نشست ماه مارس اتحادیه عرب است خواست تا تلاش بیشتری برای بازگشت سوریه به این اتحادیه انجام دهد و از بازگرداندن کرسی دمشق حمایت کند.

وی اظهار داشت: ما از تونس می‌خواهیم تا از روند بازگشت سوریه به اتحادیه عرب که اجلاس آن قرار است در ماه مارس برگزار شود، حمایت کند. لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ناصر بوریطه، همتای مراکشی خود نیز تاکید کرد سوریه باید به اتحادیه عرب بازگردد و روابط آن با کشورهای عربی از سر گرفته شود.

در همین حال، وزیر امور خارجه تونس نیز از بازگشایی سفارت این کشور در دمشق و فعالیت محدود آن خبر داد و اعلام کرد روابط دو کشور در سطح کاردار است.

اتحادیه عرب در ماه نوامبر ۲۰۱۱ همزمان با آغاز درگیری‌ها در سوریه، عضویت این کشور را متوقف کرد. اکثر کشور‌های عربی سفیران خود را از پایتخت سوریه فراخواندند و به تحریم اقتصادی علیه دمشق پیوستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار