ترامپ تصمیم اخیر خود برای باقی‌ماندن بخشی از نیرو‌های نظامی آمریکا در سوریه را بر اساس درخواست نتانیاهو گرفته است.

بلومبرگ: باقی‌ماندن نیروهای آمریکایی برای مقابله با نفوذ ایران به درخواست نتانیاهو استبه گزارش گروه بین‌الملل با شگاه خبرنگاران جوان، وب‌سایت بلومبرگ به نقل از یک دیپلمات ارشد آمریکایی گزارش داد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با درخواست بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم گرفته  علی‌رغم اعلام قبلی مبنی بر خروج کامل آمریکا از سوریه، بخشی از نیرو‌های نظامی آمریکا در جنوب‌شرقی این کشور باقی بمانند.

به گفته این دیپلمات ارشد آمریکایی که نخواسته نامش فاش شود، دونالد ترامپ در مسائل سوریه به حرف‌های نتانیاهو گوش می‌دهد.

نشریه فارین پالیسی روز شنبه گزارش داد علیرغم وعده دونالد ترامپ مبنی بر خروج نیرو‌های این کشور از سوریه، واشنگتن در نظر دارد برخی نیرو‌های خود را در پایگاه راهبردی التنف در جنوب‌شرقی سوریه به منظور مقابله با آنچه نفوذ ایران در منطقه خوانده است، حفظ کند.

دونالد ترامپ ماه گذشته میلادی اعلام کرد به زودی همه نیرو‌های آمریکایی را از سوریه خارج می‌کند، اما به تدریج و تحت فشار مقامات نظامی و وزارت دفاع این کشور از خروج فوری و کامل نیرو‌ها عقب‌نشینی و اعلام کرد روند خروج نظامیان آمریکایی از سوریه به آرامی و طی چند ماه انجام خواهد گرفت.

رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر مقامات این کشور پیش از این نیز بار‌ها مدعی شده بودند که واشنگتن به زودی نیرو‌های خود را از سوریه خارج می‌کند، اما پس از مدتی اظهاراتشان را تکذیب کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار