نیروی متحد وظیفه مشترک در بیانیه‌ای اعلام کرد تحقیقات درباره شمار غیرنظامیانی که در حملات اخیر ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا در سوریه کشته شده‌اند، آغاز شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روداو اعلام کرد حملات هوایی سنگین سه روز پیش ائتلاف نظامی به سرکردگی آمریکا در سوریه، باعث تلفات گسترده‌ای به ویژه در میان کودکان سوری شده است.

در تاریخ ۲۲ ژانویه شبکه تلویزیونی اخباریه گزارش داد جت‌های جنگنده ائتلاف آمریکایی در عملیات خود علیه مواضع داعش، عده‌ای از غیرنظامیان را که در حال فرار از شهر الباغوز در استان دیرالزور بودند، هدف قرار دادند و کشتند.

همچنین رسانه‌های سوری آمار بالای تلفات غیرنظامیان در حمله هوایی ائتلاف آمریکایی را تایید کردند. برخی از منابع خبر شمار تلفات غیرنظامی حمله هوایی اخیر ائتلاف آمریکایی را بیش از ۴۰ تن اعلام کرده اند که بیشتر آن‌ها را کودکان تشکیل می‌دهند.

در حالی که نیرو‌های آمریکایی مدعی هستند در این حمله هوایی سنگین مواضع داعش و تروریست‌ها هدف قرار گرفته اند، نیروی متحد وظیفه مشترک (CJTF) در بیانیه‌ای اعلام کرد تحقیقات درباره شمار غیرنظامیانی که در این حملات کشته شده اند آغاز شده است. طی چند ماه گذشته، ائتلاف آمریکایی حملات متعددی را در سوریه انجام داد و مدعی است در این حملات تروریست‌ها را هدف قرار می‌دهد.

ائتلاف آمریکایی از اوت ۲۰۱۴، مسئولیت کشته شدن حداقل ۱۱۴۹ غیرنظامی در عراق و سوریه را برعهده گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار