رئیس‌جمهور ترکیه در دیدار با همتای روس خود در مسکو گفت همکاری دو کشور به ثبات منطقه کمک می‌کند.

اردوغان: همکاری بین ترکیه و روسیه به ثبات منطقه کمک می‌کندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در دیدار با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود در مسکو گفت: زمینه‌های همکاری بین ترکیه و روسیه در حال گسترش است و همکاری ما به ثبات منطقه کمک می‌کند.

اردوغان افزود: ترکیه و روسیه نقش بسزایی در برقراری امنیت و ثبات منطقه خاورمیانه دارند.

رئیس جمهور ترکیه همچنین گفت: برگزاری نشست‌های سه‌جانبه (ترکیه، روسیه و ایران) در سوچی، آنکارا و تهران توجه جهانیان را به خود معطوف کرده است و انتظار می‌رود که این نشست‌ها در مراحل آتی بسیار مفید و موثر واقع شود.

ولادیمیر پوتین اظهار کرد: «اقدامات دوست عزیز، اردوغان نقش موثری در روابط دوجانبه و رسیدن آن به این سطح داشته است.»

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه به تحولات اوکراین اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه مسئولان همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند، اما در تنگه کرچ شاهد فاجعه برای دو کشتی بودیم، با نزدیکان قربانیان ابراز همدردی می‌کنم.

در همین حال، دفتر ریاست جمهوری ترکیه همزمان با سفر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور به روسیه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد هدف ترکیه در سوریه از بین بردن زمینه‌های افراط گرایی است تا مانع پدیدار شدن مجدد داعش شود.

در این بیانیه آمده است: ترکیه همچنین می‌خواهد مانع از وقوع حملات تروریستی علیه شهروندان خود شود. آمریکا باید نیرو‌های خود را با هماهنگی نیرو‌های مسلح ترکیه از سوریه خارج کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار