وزیر دادگستری آلمان از احتمال برگزاری همه‌پرسی دوم درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا استقبال کرد و گفت ممکن است این همه‌پرسی اوضاع را آرام کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، کاترینا بارلی، وزیر دادگستری آلمان، از برگزاری همه‌پرسی دوم درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا استقبال کرد.

پس از آنکه توافق برگزیت ترزا می‌ در روز پانزدهم ژانویه به طور گسترده از سوی نمایندگان پارلمان انگلیس رد شد وی موظف بود که طرح ثانویه خود را ارائه دهد. از همین رو ترزا می‌ روز دوشنبه در پارلمان انگلیس گفت به دنبال دستیابی به امتیازات جدید از سوی اروپایی‌ها با توجه بیشتر به خواسته نمایندگان است.  کاترینا بارلی در گفتگو با شبکه رادیویی دویچلند فانک گفت: بله من ناامید شدم. این راه پیشرفت نیست. طرح توافق برکسیت که از سوی مجلس نمایندگان انگلیس رد شده است از سوی اتحادیه اروپا مورد مذاکره دوباره قرار نخواهد گرفت.

وی در پی مطرح شدن احتمال برگزاری همه‌پرسی دوم برکسیت هم گفت: همه‌پرسی دوباره ممکن است اوضاع را آرام کند.

دولت آلمان دوشنبه شب اعلام کرد برلین همچنان خواستار برکسیتی منظم است و انتظار دارد لندن ابتکارات عملی پیشنهاد دهد که از حمایت اکثریت نمایندگان بهره‌مند باشد. نمایندگان انگلیس قرار است بیست و نهم ژانویه بار دیگر برای رای‌گیری در مورد پیشنهادهای جدید ترزا می‌ تشکیل جلسه دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار