سازمان ملل متحد در جدیدترین گزارش خود از افزایش ۱۰ درصدی تخریب خانه‌های متعلق به فلسطینی‌ها به دست نظامیان صهیونیستی در سال ۲۰۱۸ میلادی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری معان، دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل متحد در جدیدترین گزارش خود از افزایش ۱۰ درصدی تخریب خانه‌های متعلق به فلسطینی‌ها به دست نظامیان صهیونیستی در مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

بر اساس این گزارش، نظامیان رژیم اشغالگر قدس در سال ۲۰۱۸ بیش از ۴۶۰ خانه را که در مالکیت فلسطینی‌ها بوده است، تخریب کرده است که این رقم نسبت به سال ۲۰۱۷، ۱۰ درصد افزایش داشته است. در منطقه «سی» (Area C) [از مناطق تقسیم بندی شده در کرانه باختری] که ۶۰ درصد آن در اشغال نظامیان صهیونیست است، تعداد سازه‌ها در دو سال اخیر تقریبا یکسان باقی مانده است. در نواحی اشغالی قدس شرقی میزان تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها نسبت به سال ۲۰۱۷ حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است.

در گزارش ماه دسامبر دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل آمده است: ۳۹ ملک و خانه‌ای که در مالکیت فلسطینی‌ها بوده است اشغال و تخریب شده است. همچنین در همین ماه ۵۶ فلسطینی در پی تخریب خانه هایشان آواره شده و بیش از ۲۷۰ فلسطینی دیگر نیز تحت تاثیر پیامد‌های آن بوده اند. حدود ۷۰ درصد از سازه‌هایی که در ماه دسامبر تخریب شده اند در منطقه سی رخ داده که بزرگترین آن محله «المروه» بوده است و به واسطه آن هشت سازه تجاری تخریب و اموال موجود در آن مصادره شد. همچنین به ۵ خانواده بیش از ۴۰۰ هزار دلار خسارت وارد شد.

یک کارخانه تولید چرم در رام الله نیز در ماه دسامبر تخریب شد و راه معیشتی ۷۰ نفر متوقف شد. یک مدرسه با ۴۵ دانش آموز نیز در همین ماه تخریب شد.

طبق این گزارش، نظامیان رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۸ به بهانه «نداشتن مجوز ساختمانی» حدود ۵۰ مدرسه، ۴۲ محله در منطقه سی و هشت ملک در قدس شرقی را تخریب کرده و مالکان آن‌ها را آواره کرده اند.

گفته می‌شود در سال ۲۰۱۸ رژیم صهیونیستی در اردوگاه پناهنگان الامعری در نزدیکی رام الله نیز یک ساختمان ۴ طبقه را تخریب کرده است که به آوارگی ۲۳ تن از جمله ۶ کودک منجر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار