برای نخستین بار اجرای برنامه‌های هفته هوای پاک به تشکل‌های زیست محیطی واگذار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  ، محسن جعفری نژاد مدیرکل محیط زیست کهگیلویه وبویراحم با بیان اینکه  بحران آلودگی هوا , مسؤلین را بر آن داشت تا  روز ۲۹ دی‌ماه را به عنوان روز هوای پاک اعلام کنند، گفت: هدف از اعلام روز ملی هوای پاک، ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه است.

وی کلید اصلی کاهش آلودگی هوا را، مشارکت مردمی دانست و افزود:  با افزایش هماهنگی بین‌بخشی و مشارکت مردمی این روز می‌تواند زمینه‌ای در ایجاد این مشارکت و هماهنگی بین‌بخشی در شروع کاهش آلودگی‌ها برای سال باشد.

جعفری نژاد بیان کرد : در تقویم جمهوری اسلامی ایران ۲۹ دی ماه بعنوان روز هوای پاک نامگذاری  و بدلیل اهمیت موضوع امسال از ۲۶ دی تا ۳ بهمن تحت عنوان هوای پاک نامگذاری شده است، که ادارات کل حفاظت محیط زیست استانی برنامه‌های متنوع فرهنگی برای روز شمار هفته با مشارکت مردمی و دستگاه‌های اجرایی پیش بینی کرده اند.

وی گفت : همه ساله برای این هفته، متناسب با شرایط، شعار خاصی تعریف می‌شود و امسال بدلیل حساسیت موضوع وبمنظور مشارکت بیشتر مردم و مسئولین برای این هفته شعار "هوای پاک، مسئولین، مردم " انتخاب شده است.

جعفری نژاد افزود: محیط زیست استان برای تمامی شهرستان‌ها برنامه‌های ویژه‌ای را پیش بینی کرده، و همزمان با سراسر کشور از روز شنبه ۲۹ دی اجرا خواهند شد.

وی گفت: به منظور همکاری و مشارکت بیشتر تشکل‌ها، امسال برای نخستین بار، تشکل‌های مردمی در کنار ادارات شهرستانی اجرا‌ی برنامه خواهند داشت که امیدواریم بتوانیم گامی در کاهش آلودگی‌ها برداشته باشیم.

انتهای پیام/غ

اجرای برنامه های متنوع هفته هوای پاک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.