سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد معلوم نیست چرا توکیو در تلاش است آمریکا را وارد مذاکرات دوجانبه با مسکو بر سر پیمان صلح کند.

زاخارووا: معلوم نیست مذاکرات دو جانبه مسکو و توکیو چه ارتباطی به آمریکا داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مسکو و توکیو در حال پیشبرد مذاکرات دو جانبه برای دستیابی به پیمان صلح میان خود هستند با این حال مشخص نیست که چرا ژاپن در تلاش است تا آمریکا را نیز وارد این روند کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: بسیار جالب است که به طور عجیب و غریبی می‌شنویم که طرف ژاپنی اظهارات عجیبی را در آمریکا مطرح کرده و گفته که منتظر حمایت از سوی آمریکا است. مشخص نیست که این موضوع چه ارتباطی با آمریکا دارد و نقش این کشور در آن چیست.

بنابر گفته زاخارووا، مذاکرات میان مسکو و توکیو با توجه به دستورالعمل‌های رئیس جمهور روسیه به دولت، وزارتخانه‌ها و ادارات مربوطه، زمینه را برای دستیابی به پیمان صلح ایجاد کرده است. مذاکرات میان وزرای خارجه روسیه و ژاپن بر سر پیمان صلح دوجانبه امروز دوشنبه آغاز خواهد شد.

اختلاف نظر میان ژاپن و روسیه بر سر حق حاکمیت جزایر کوریل است. این جزایر بین شمال هوکایدو و شبه‌جزیره کامچاتکا، در دریای اختسک در اقیانوس آرام قرار گرفته‌اند. جزایر کوریل در روسیه جزایر کوریل جنوبی و در ژاپن سرزمین‌های شمالی خوانده می‌شود. در حال حاضر حدود ۱۴ هزار روس در این جزایر زندگی می‌کنند که عمدتاً به ماهیگیری اشتغال دارند. چهار جزیره کوریل ارزش اقتصادی یا استراتژیک خاصی ندارند و بیشتر بر مبنای رویکرد‌های ملی‌گرایانه منشأ مناقشه دو کشور هستند. اختلاف نظر‌ها بر سر حاکمیت بر این جزایر موجب شد توکیو و مسکو از امضای یک معاهده صلح در پایان جنگ جهانی دوم خودداری کنند.
انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آسیا ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۵ ۲۵ دی ۱۳۹۷
آخه ژاپن اراده نداره دیگه اون اقتدار سامورایی ژاپنی خبری نیست کشور ژاپن شده پایگاه نظامی آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
سید سعید
۱۹:۳۱ ۲۴ دی ۱۳۹۷
جای تعجب داره که ژاپن از طرف امریکا حمله هسته ای شده چرا اینقدر سنگ امریکارو به سینه میزنه؟
این ژاپنی ها چقدر ادمای بی کینه ای هستن هزار ماشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۴ دی ۱۳۹۷
خوب معلوم است سران این کشورهاازخودشان استقلالی ندارن وگوش به فرمان دیگران هستند.
آخرین اخبار