ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در بیانیه‌ای پیشنهاد کرد پیمان صلحی بدون پیش‌شرط میان مسکو و توکیو پیش از پایان سال جاری میلادی به امضا برسد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، روز چهارشنبه در بیانیه‌ای پیشنهاد امضای پیمان صلحی بدون پیش‌شرط میان روسیه و ژاپن پیش از پایان سال جاری میلادی را بیان کرد.

این بیانیه در جریان برگزاری انجمن اقتصادی شرقی در شهر ولادی‌وستوک روسیه و پس از اظهارات شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن،  مبنی بر این که فقدان توافق صلح میان توکیو و مسکو را شرایطی عجیب خوانده بود، منتشر شد.

مقامات روس و ژاپنی در جلسه عمومی انجمن اقتصادی شرقی در ولادی‌وستوک درباره این مسئله صحبت کردند. شینزو آبه در این جلسه گفت اینکه همچنان توافق صلحی میان روسیه و ژاپن حاصل نشده، غیرعادی است. رئیس جمهور روسیه بار دیگر بر عزم دو کشور برای به امضا رساندن چنین سندی تاکید و خاطرنشان کرد این مسئله برای ایجاد شرایط مساعد در منطقه لازم است.

رئیس جمهور روسیه گفت: «ما 70 سال است که در حال مذاکره هستیم. شینزو گفت ما باید رویکردهای خود را تغییر دهیم. به همین دلیل من ایده ای دارم، بیاید یک پیمان صلح تا انتهای سال و بدون پیش‌شرط منعقد کنیم.»

بر اساس گفته‌های پوتین، پس از به امضا رساندن این سند، تمامی مسائل مورد مناقشه دیگر نیز می‌تواند به طور ریشه‌ای حل شود. ساعاتی پیش از انتشار این بیانیه، ولادیمیر پوتین گفت روسیه همواره از آمادگی ژاپن برای همکاری‌های حقیقی حمایت خواهد کرد.

پوتین همچنین در روزهای گذشته گفته بود توکیو و مسکو درباره مسئله پیمان صلح با یکدیگر گفتگو کرده اند و اکنون هر دو طرف آماده اند برای یافتن راهکارهایی که بتواند به نفع هر دو کشور باشد، همکاری کنند.

در پی سفر پوتین به ژاپن در ماه دسامبر سال 2016، روابط دوجانبه میان ژاپن و روسیه بهبود یافت. افزون بر این، دو طرف پذیرفتند با یکدیگر همکاری و به صورت مشترک در پروژه‌های جزایر کوریل شرکت کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار