در بیست و دومین روز از تعطیلی دولت فدرال آمریکا، دموکرات‌ها آماده می‌شوند تا در صورتی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور تصمیم به اعلام حالت فوق‌العاده ملی بگیرد، علیه او شکایت کنند.

دموکرات‌ها برای تعطیلی دولت از ترامپ شکایت می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیست و دومین روز از تعطیلی دولت فدرال آمریکا، دموکرات‌ها آماده می شوند تا در صورتی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور تصمیم به اعلام حالت فوق‌العاده ملی بگیرد، علیه او شکایت کنند.

بنی تامسون، نماینده حوزه انتخابی می‌سی‌سی‌پی و رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: اکثر دموکرات هایی که من می‌شناسم خوشحال خواهند شد که در این طرح دعوی شرکت کنند.

گری کانلی، از دیگر نمایندگان دموکرات حامی طرح شکایت علیه رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد این اقدام را می توان به عنوان یک شرط ایمن در نظر گرفت که هر اعلامیه حالت اضطراری ملی از سوی کاخ سفید در دادگاه پیگیری خواهد شد.

این در حالی است که ترامپ و سران حزب دموکرات بار دیگر مذاکرات ناموفقی برای پایان دادن به بن بست بوجوده آمده بر سر بودجه دیوار مرزی داشتند. 

در همین حال بر اساس یک سند دادگاهی، انجمن کنترل ترافیک هوایی آمریکا شکایتی را علیه ترامپ طرح کرد. انجمن کنترل ترافیک هوایی علت شکایت خود از رئیس جمهور را این گونه اعلام کرد که ترامپ کارمندان دولتی را وادار به کار بدون دریافت غرامت، در نتیجه تعطیلی ادامه دار دولت فدرال کرده است. بر اساس این سند دادگاهی، شاکیان از دادگاه خواسته اند تا ترامپ را مسئول پرداخت غرامت مناسب به کارمندان و نیز پرداخت هزینه وکالت نماید. در این شکایت آمده است شاکیان در نتیجه اقدامات رئیس جمهور آسیب‌های جبران‌ناپذیری را متحمل شده‌اند که به اعتقاد آنها به طور عمدی بوده است.

رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه گفت در تلاش است تا از طریق اعلام حالت فوق‌العاده ملی، به بن بست بوجود آمده با دموکرات‌ها پایان دهد و 5.7 میلیارد دلار بودجه مورد تقاضای خود را، از برنامه های دیگری که پیشتر از سوی کنگره بودجه آنها تامین شده، بدست آورد. با این حال ترامپ پس از بازدید روز جمعه از مرزهای جنوبی این کشور از اعلام وضعیت فوق العاده ملی عقب نشینی کرد و گفت که می خواهد کنگره کار خود را انجام دهد و به دنبال اعلام وضع فوق العاده نیست.

تعدادی از اتحادیه‌های کارگری آمریکا نیز روز گذشته از دولت فدرال به دلیل نپرداختن دستمزد کارگران در دوره تعطیلی دولت شکایت کردند. این اتحادیه‌ها در این شکایت نامه اعلام کردند که دولت فدرال آمریکا، کارگران را در دوران تعطیلی مجبور به کار کرده و در عین حال با نپرداختن دستمزد آنها قوانین کار را زیرپا گذاشته است.

 نزدیک به یک چهارم دولت فدرال آمریکا از روز 22 دسامبر سال گذشته میلادی به دنبال بن بست بوجود آمده میان کاخ سفید و قانونگذاران دموکرات در خصوص درخواست ترامپ برای بودجه 5 میلیارد دلاری به منظور ساخت دیوار مرزی در تعطیلی به سر می‌برد. کنگره تاکنون در برابر این درخواست ترامپ مقاومت کرده است و حاضر نیست چنین بودجه ای را به تصویب برساند. دموکرات ها مبلغ 1.3 میلیارد دلار را برای تأمین امنیت مرزی (و نه ساخت دیوار) پیشنهاد داده اند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار