بارش سنگین برف در اتریش که از چند روز گذشته آغاز شده، خسارت‌های جانی و مالی فراوانی در این کشور بر جا گذاشته است.

۶ کشته بر اثر بارش سنگین برف و سقوط بهمن در اتریشبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بارش سنگین برف در اتریش که از چند روز گذشته آغاز شده، خسارت‌های جانی و مالی فراوانی در این کشور بر جا گذاشته است.

بر اساس گزارش دیلی فنلاند، برف تاکنون جان 6 تن را گرفته است. بیشتر این قربانیان به علت سقوط بهمن جان خود را از دست داده‌اند.

در استان سالزبورگ اتریش، بارش برف باعث قطع شدن برق حدود 10 هزار و 200 خانوار شد. در استان اشتیرمارک 300 خانوار همچنان بدون برق هستند. بارش شدید برف باعث قطع شدن درختان و همچنین موجب قطع ارتباطات تلفن های همراه اهالی این استان ها شده است.

وضعیت کوههای آلپ اتریش همچنین برای ساکنان آن خطرناک بوده و ارتباطات بسیاری از اهالی روستاها با خارج قطع شده است. امروز پنجشنبه دسترسی به اهالی شماری از روستاهای استان تیرول اتریش امکان پذیر نبود. در استان سالزبورگ هجده مدرسه، در استان اوبراسترایش‏، هفده مدرسه و استان اوبر اشتیرمارک 9 مدرسه به دلیل بارش برف سنگین تعطیل شدند. از پیش از ظهر امروز خطوط جاده ها و راه آهن در غرب اتریش به دلیل سقوط بهمن مسدود شده است. همچنین، خطرات سقوط بهمن در شمال اشتیر مارک و سالزبورگ بشدت افزایش یافته است.

ماموران نجات اتریش امروز موفق شدند 9 مسافر خارجی را از مناطق کوهستانی پربرف استان سالزبورگ نجات دهند. کارشناسان می گویند خسارات واقعی بارش برف در ماه های آینده که زمین عاری از برف شود قابل مشاهده و تخمین است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار