هوای برخی مناطق استان کردستان از جمله سقز، بانه، مریوان و سنندج تحت تاثیر پدیده گرد و غبار روز سه شنبه در شرایط ناسالم برای همه گروه‌های حساس قرار گرفت.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: در حال حاضر هوای شهر‌های سقز، بانه، مریوان و سنندج در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
اقبال حمیدی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بعد از ظهر گذشته در ساعاتی هوای شهر‌های مذکور به غیر از سنندج در وضعیت خطرناک قرار گرفت، افزود: در اسرع وقت شرایط هوا را به آموزش و پرورش استان اعلام کردیم، ولی آن‌ها عنوان کردند، چون اکثر مدارس شیفت صبح هستند لذا تعطیلی مدارس ضرورتی ندارد.
وی تاکید کرد: میانگین ۲۴ ساعت وضعیت هوای شهر‌های استان به عنوان مبنای شرایط هوا از لحاظ پاک، سالم، ناسالم، بسیار ناسالم وخطرناک بودن در نظر گرفته می‌شود.
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان اظهار داشت: از ابتدای امسال تا ۳۰ آذر ماه، ۱۱ روز هوای پاک، ۱۳۹ روز قابل قبول، ۱۶ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۰ روز ناسالم داشته ایم و روز‌های با هوای بسیار ناسالم و خطرناک نیز در این مدت نداشته ایم.

علی پناهی معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان هم گفت:
هر زمان که وزش باد در عراق و سوریه پدیده غالب باشد گرد و خاک موجود در این منطقه وارد هوای استان کردستان می‌شود.
وی افزود: پیش بینی می‌شود روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری هم کیفیت هوای استان به دلیل ورود گرد و خاک کاهش پیدا کند.
انتهای پیام/م

برچسب ها: آب وهوا ، آلودگی هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.