استاندار چهارمحال و بختیاری، حمایت از تولید و تولیدکنندگان داخلی را دغدغه اصلی دولت بیان کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری امروز پنج شنبه ۱۳ دی ۹۷ در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان گفت: حمایت از تولید و تولیدکنندگان داخلی، دغدغه اصلی دولت بویژه در شرایط اقتصادی کنونی می‌باشد.

وی با اشاره به پتاسیل منحصر به فرد چهارمحال و بختیاری در تولید محصولات کشاورزی و باغی افزود: سالانه ۲۴ هزار تن بادام در این استان تولید می‌شود که ۱۵ هزار تن آن رقم مامایی است.

عباسی اضافه کرد: این استان علیرغم تولید سالانه ۲۴ هزار تن ماهی سردآبی، ۳۴ هزار تن محصول هلو، ۷ هزار تن محصول قارچ دکمه‌ای و ۲۴ هزار تن محصول بادام و در مجموع، تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی، دامی و شیلات، بالاترین نرخ بیکاری کشور را دارد.

وی، نبود مدیریت در فرآوری و بسته بندی محصولات تولیدی استان را از مشکلات موجود برای توسعه صادرات و درآمدزایی بیان و اضافه کرد: در صورت تکمیل زنجیره تولید در فرآوری و بسته بندی محصول بادام، سالانه افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال درآمد نصیب بهره برداران استان می‌شود.

عباسی گفت: نبود ثبات در امور ارز و معاملات بانکی از دیگر مشکلات صادرات کالا و محصولات استان به خارج از کشور می‌باشد که امید است با تمهیدات جدید، تسهیل یابد.

وی ادامه داد: برخی از مشکلات ناشی از شرایط اقتصادی حاکم بر کشور مانند تحریم‌هاست که به مدیریت و برنامه ریزی صحیح در سطح کلان نیاز دارد.

عباسی درخصوص گلایه‌مندی برخی از تولیدکنندگان چهارمحال و بختیاری برای محدودیت در صادرات هم گفت: با توجه به محدودیت واردات برخی از کالا‌های خارجی به کشور، اگر اجازه صادرات بدون محدودیت به تولیدکنندگان داده شود، بازار داخلی با مشکل مواجه می‌گردد.

وی افزود: بنابراین بایستی ابتدا نیاز بازار داخلی تأمین و مازاد محصولات تولیدی به خارج از کشور صادر شود.

گفتنی است: آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه چهارمحال و بختیاری، به مناسبت بیست و دومین سالروز ملی صادرات، و با حضور سهراب سلیمی سرپرست دفتر خدمات اطلاعات تجاری سازمان توسعه تجارت ایران، در اتاق بازرگانی شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/ن

تجلیل از صادرکنندگان نمونه چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: استانداری ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار