سرپرست دفتر خدمات اطلاعات تجاری سازمان توسعه تجارت ایران، از صادرات ۳۴ میلیارد دلاری کالا به خارج از کشور، از ابتدای سال جاری خبر داد.

۳۴ میلیارد دلار کالا به خارج از کشور صادر شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سهراب سلیمی سرپرست دفتر خدمات اطلاعات تجاری سازمان توسعه تجارت ایران، امروز پنج‎شنبه ۱۳ دی ۹۷ در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان چهارمحال و بختیاری، ارزش محصولات صادراتی ایران، از ابتدای امسال به ۶۰ کشور خارجی را ۳۴ میلیارد دلار بیان کرد.

وی گفت: این میزان صادرات نسبت به سال قبل، از نظر ارزی افزایش، اما از نظر وزنی کاهش داشته است.

سلیمی افزود: طی ۹ ماهه نخست امسال، ایران رتبه نخست میزان صادرات کالای تولیدی به کشور عراق را از آن خود کرد.

وی اضافه کرد: عمده این محصولات، مواد شوینده، لوازم خانگی، مواد خوراکی، خشکبار و صنایع فلزی میباشد.

وی از شروع فرآیند برپایی نمایشگاه تخصصی برای تجار ایران تا پایان امسال در بغداد خبر داد و گفت: با این راهبرد اقتصادی، امکان حفظ رتبه نخست صادرات محصولات ایران به عراق و امکان افزایش ثبت سفارش بیشتر فراهم خواهد شد.

سلیمی ادامه داد: ارائه راهکار برای پرداخت تسهیلات، ثبت برند محصولات تولیدی و تسهیل در نحوه پرداخت و دریافت عوارض گمرکی برای توسعه صادرات، در دستور کار دولت قرار دارد.

گفتنی است؛ آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه چهارمحال و بختیاری به مناسبت بیست و دومین سالروز ملی صادرات و با حضور استاندار و مسئولان استانی، در اتاق بازرگانی شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/خ

ایران بیشترین صادرکننده کالا به کشور عراق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار