العربیه در گزارشی اعلام کرد طرح کُرد‌های سوریه برای تجزیه شمال این کشور در حال کشیدن نفس‌های آخر است و آمریکا سرانجام به آن‌ها پشت کرد.

العربیه: توطئه تجزیه شمال سوریه شکست خورد/ آمریکا به کُرد‌ها پشت کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، طرح کرد‌های سوریه برای تجزیه شمال این کشور در حال کشیدن نفس‌های آخر خود است و آمریکا سرانجام به آن‌ها پشت کرد.

شبکه تلویزیونی العربیه با اشاره به این مطلب گزارش داد رؤیای کرد‌ها برای ایجاد یک حکومت خودمختار در شمال سوریه پس از تصمیم آمریکا مبنی بر خروج ناگهانی از سوریه، در حال کشیدن نفس‌های آخر خود است.

احمد الهادی، خبرنگار این شبکه در گزارشی گفت: کرد‌های سوریه در موقعیت دشواری قرار گرفته اند. مبارزه با داعش به شفاعتشان نیامد و آمریکا سرانجام به آنان پشت کرد. آن‌ها اکنون با سرنوشت نامشخصی مواجهند و صف آرایی نیرو‌های نظامی ترکیه در اطراف منبج باعث شد از نیرو‌های ارتش سوریه که پیشتر علیه آن‌ها شورش کرده بودند درخواست کمک کنند.

وی افزود: در حال حاضر منبج تحت محاصره است و پیشتر نیز عفرین سقوط کرده بود. از این رو به گفته تحلیلگران، برنامه کرد‌ها برای ایجاد حکومت محلی خودمختار نفس‌های آخر را می‌کشد. خروج نیرو‌های نظام سوریه از مناطق کردنشین در سال ۲۰۱۲ برای آنان فرصتی فراهم کرد تا بتوانند برای تشکیل حکومت خودمختار تلاش کنند. اما تضاد منافع طرف‌های بین المللی در سوریه کرد‌ها را در مسیر دشمنی همه طرف‌ها با آنان قرار داد.

این خبرنگار در ادامه تصریح کرد: به نظر روسیه، کرد‌ها شبه نظامیان مسلحی هستند که بازوی نظامی آمریکا در سوریه به شمار می‌روند. نظام سوریه آن‌ها را خائنانی می‌داند که برای تجزیه این کشور و گسستن وحدت آن تلاش می‌کردند و ترکیه نیز همچنان آنان را تروریستی می‌داند که به دلیل روابط راهبردی با کرد‌های مسلح ترکیه باید از میان برداشته شوند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار