سخنگوی دولت ترکیه در واکنش به اظهارات سناتور آمریکایی درباره شبه‌نظامیان کرد گفت: تروریست‌ها نمی‌توانند متحدی برای آمریکا باشند و پ‌ک‌ک نیز نماینده کردها در سوریه یا هیچ‌جای دیگری نیست.

ترکیه: تروریست‌ها نمی‌توانند متحدی برای آمریکا باشندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تی.آر.تی وُرلد، ابراهیم کالین، سخنگوی دولت ترکیه در واکنش به اظهارات سناتور لیندسی گراهام درباره شبه‌نظامیان کُرد‌ گفت: «تروریست‌ها نمی‌توانند متحدی برای آمریکا باشند.»

لیندسی گراهام سناتور ارشد جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا روز دوشنبه در توئیتی با اشاره به دستور کاخ سفید برای خارج شدن نظامیان آمریکایی از سوریه، کُرد‌ها را متحد واشنگتن دانسته و بر تداوم حفاظت از آن‌ها تاکید کرد.

گراهام مدعی شده بود: «اگر ما اکنون (سوریه را) ترک کنیم، کُردهای سوریه قتل عام خواهند شد.»

ابراهیم کالین در صفحه توئیتر خود نوشت: «شما بیشتر از هر شخص دیگری علنا ارتباط مستقیم گروه تروریستی پ‌ک‌ک با شاخه سوری آن یعنی نیرو‌های دموکراتیک (PYD) و یگان‌های مدافع خلق (YPG) را نشان داده‌اید.»

وی افزود: «همانطور که تروریست‌های داعش نماینده مسلمانان نیستند، پ‌ک‌ک نیز نماینده کُرد‌ها در سوریه یا هیچ‌جای دیگری نیست. تروریست‌ها نمی‌توانند متحد شما باشند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار