در پی کشته شدن دومین کودک مهاجر در بازداشتگاه پناهجویان در آمریکا، تعدادی از دموکرات‌ها، رئیس‌جمهور این کشور را به باد انتقاد گرفتند.

حمله لفظی تعدادی از دموکرات‌ها به دونالد ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، پس از آنکه دونالد ترامپ، دموکرات‌ها را عامل کشته شدن دو کودک مهاجر در بازداشتگاه پناهجویان معرفی کرد، تعدادی از دموکرات‌ها هم از رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد کردند.

«تد لیو» سناتور دموکرات کالیفرنیا و از منتقدان سرسخت دونالد ترامپ در رسانه‌های اجتماعی در توییتی نوشت: آیا این اتفاق‌ها از زمانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شده، نمی افتد؟

«جری کنلی» نماینده دموکرات ویرجینیا در مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با ام اس ان بی سی، دونالد ترامپ را به «نداشتن ظرفیت برای همدلی با انسان‌ها» متهم کرد و گفت: نخستین واکنش به خبر مرگ کودک مهاجر در بازداشتگاه آمریکا نشان دادن حس همدلی برای خانواده اوست. این دومین مورد مرگ به این گونه است. اما به جای آن، رئیس جمهور ما -که به نظر می رسد هیچ ظرفیتی برای همدلی با انسان‌ها ندارد- تصمیم می‌گیرد که از مرگ دو کودک مهاجر به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده کند. ابزاری که بتواند با آن به مخالفانش ضربه بزند.

«هارلی رودا»، نماینده دموکرات کالیفرنیا هم با انتقاد از ترامپ در حساب توییتر خود نوشت: ما به رئیس جمهوری احتیاج داریم که همه چیز را از لنز احزاب نبیند. فلیپ و ژاکلین (دو کودکی که در بازداشتگاه آمریکا کشته شدند) انسان بودند، نه گروگان های سیاسی.

در پی کشته شدن دومین کودک مهاجر در بازداشتگاه پناهجویان در آمریکا، دونالد ترامپ روز گذشته (شنبه) در حساب توییتر خود نوشت: کشته شدن کودکان یا هر کس دیگری در مرز به دلیل اشتباه دموکرات‌ها و سیاست های مهاجرتی رقت انگیز آنها اتفاق می افتد. سیاستهایی که به مردم اجازه می دهد مسافتی طولانی را طی کنند با این فکر که می توانند به صورت غیرقانونی وارد کشور ما شوند. آنها نمی توانند. اگر ما یک دیوار داشتیم، آنها حتی تلاش هم نمی کردند وارد کشور شوند.

وی در توییتی دیگر نوشت: دو کودکی که کشته شدند پیش از ورود به بازداشتگاه آمریکا بیمار بودند. پدر دختربچه گفته بود که اشتباه مقامات مرزی نبود. او (پدر) به دخترش تا چند روز آب نداده بود. گشت مرزی به دیوار احتیاج دارد و همه اینها پایان می یابد.

تعطیلی دولت دونالد ترامپ امروز وارد نهمین روز می شود. از روز شنبه هفته گذشته تاکنون به دلیل بی نتیجه ماندن رایزنی ها میان مقامات کاخ سفید و کنگره درباره تعیین بودجه لازم برای ساخت دیوار در امتداد مرز مکزیک، دولت آمریکا تعطیل شده است. این سومین بار است که دولت دونالد ترامپ تعطیل می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار