عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی گفت: وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح‌های رونق مسکن همچون بازآفرینی شهری باید از نظرات بخش خصوصی بهره بگیرد.

بررسی راهکارهای رونق بازار مسکن/ضرورت بهره گیری از نظرات بخش خصوصی در بازآفرینی شهریبه گزارش خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خطیبی عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان در برنامه تیتر امشب در خصوص راهکار‌های رونق بازار مسکن اظهار داشت: دولت در طرح بازآفرینی شهری از دست اندرکاران بخش خصوصی همچون سازمان نظام مهندسی مشورت نگرفته است. اگر دولت در بهبود فضای کسب و کار موفق نباشد نمی‌تواند در بخش مسکن موفق عمل کند.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: سال گذشته در بخش بازآفرینی شهری شرکت کردیم و نظر ما بر تجمیع بود و اینکه از مجری ذی صلاح در پروژه استفاده شود و بعد از ناظران برق و مکانیک و معمار حضور داشته باشند حاضر به تخفیف تا سطح ۵۰ درصدی باشیم.

وی ادامه داد: اگر در طرح بازآفرینی شهری تجمیع درست انجام شود و سازندگان با صلاحیت انتخاب شوند میزان موفقیت این طرح بالاتر می‌رود. ما حاضر هستیم ۵۰ درصد هزینه‌های مربوط به نظام مهندسی را در طرح بازآفرینی شهری تخفیف دهیم در حالیکه حوزه ما حتی ۱ درصد افزایش قیمت هم نداشته است.

خطیبی تصریح کرد: در شهر‌های جدید واحد مازاد داریم و طرح بازآفرینی شهری در شهر‌های جدید متقاضی ندارد دولت بهتر است انرژی خود را در بافت‌های فرسوده شهر‌های بزرگ صرف کند.

این مقام مسئول گفت: در همه دنیا انبوه سازان با بانک‌ها همراه هستند.

وی ادامه داد: پیشنهاد ما اینست که معاونین وزارت راه و شهرسازی اتاق فکری با حضور بخش خصوصی داشته باشند و با استفاده از نظرات درست اندرکاران این حوزه، نسخه واحد برای بخش مسکن پیچیده شود.

خطیبی تصریح کرد: نیاز مسکن ما ۹۰۰ هزار واحد است، اما واقعیت امر این است که باید با بخش خصوصی مشورت کرد تا مشکلاتی که در عمل ایجاد می‌شود را حل کرد.

بر اساس این گزارش طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید در ادامه تصریح کرد:  ارائه ۴۰۰ هزار واحد مسکن در دو و نیم سال، یک طرح خردمندانه  دولت است.

وی با اشاره به تامین زمین و پروانه ساخت از طرف دولت گفت: دولت با طرح جدید مسکن در پی تصدی گری مستقیم نیست بلکه هدف تحرک بخشی به بازار مسکن است.

طاهر خانی گفت: با تامین زمین و پروانه ساخت از طرف دولت، هزینه ساخت برای انبوه سازان بسیار بصرفه خواهد بود.
 
وی افزود: با هماهنگی‌هایی که با بانک مسکن انجام شده است، قرار شده فرایند اعطای وام هم تسهیل شود.
 
مدیرعامل شرکت عمران شهر‌های جدید افزود: بازار مسکن با رکود مواجه است و دولت با ابزار‌های که در دست دارد می‌تواند این بخش را از رکود خارج کند.
 
طاهرخانی افزود: مطابق طرح جامع مسکن ما نیاز داریم ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور عرضه شود.
 
معاون وزیر گفت: ما علاوه بر رکود با نبود تناسب هم در بخش مسکن مواجه هستیم.

طاهرخانی تاکید کرد: ما در طرح بازآفرینی شهری، پشت در‌های بسته تصمیم نگرفته ایم و از نظرات بخش خصوصی استفاده کرده ایم.  

وی ادامه داد: جامعه هدف این طرح قشر متوسط جامعه است.

طاهرخانی تاکید کرد: با افزایش سرمایه بانک مسکن قدرت مانور  در اجرای این طرح بالا رفته است.

وی افزود: در این طرح به انبوه سازان برای تامین منابع خود اجازه پیش فروش داده می‌شود.

طاهرخانی تصریح کرد: تجربه مسکن مهر به ما نشان داد که عرضه‌ای داشته باشیم که متقاضی داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۰۶ دی ۱۳۹۷
دیگه حوصله اخبار مسکن رو واقعا ندارم
آخرین اخبار