امیر حاتمی گفت: فقط باید نگاه به بیرون را رها و به جوانان توجه کنیم تا شرایط تحریمی که حتما کوتاه خواهد بود را پشت سر بگذاریم.

نگاه به بیرون را رها کنیم تا در شرایط تحریمی کوتاه سرافراز شویمبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع در افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار و ششمين نمایشگاه تجهیزات ساخت ایران با اشاره به پژوهش اظهار کرد: ما به عنوان عقله دفاعی به شما نگاه می‌کنیم و دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان همچون قله های رفیعی هستند که خداوند دانش خود را به آنها سپرده است.

وزیر دفاع با اشاره به موضوع تحریم اظهار کرد: چون در بخش دفاع از روز اول با تحریم مواجه بوده‌ایم با گوشت و پوست خود درک می‌کنیم که جز توجه به بخش داخل و جوانان راه دیگری نداریم.

امیر حاتمی با بیان اینکه ما بیشترین ارتباط را با دانشگاه ها داریم، اظهار کرد: ما تنها از یک درصد این ظرفیت بزرگ استفاده می‌کنیم؛ حدود یک میلیون نفر دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری و اساتید در کشور حضور دارند،  اگر فقط سالی هزار ساعت ظرفیت علمی در نظر بگیریم سالی یک میلیارد ساعت می‌شود اما ما از این ظرفیت استفاده نمی‌کنیم.

کمتر سراغ آزمایشگاه های تحقیقاتی می‌رویم

وی ادامه داد: فرمان در دفاع پیش است و خواهش می‌کنم که از بخش دانشگاهی و خصوصی کشور بیشتر استفاده کنیم.

وزیر دفاع با اشاره به بخش‌های گمنام در پژوهش بیان کرد: ما سراغ آزمایشگاه های تحقیقاتی کمتر می‌رویم و باید قدر این مراکز را بدانیم اگر به دنبال توسعه علم دانش بنیان هستیم باید آزمایشگاه های تحقیقاتی را تقویت کنیم ما در بخش دفاع به این موضوع توجه می‌کنیم و به دنبال ایجاد رابطه درست با آنها هستیم.

امیر حاتمی ادامه داد: رابطه ما با آزمایشگاه های تحقیقاتی به صورت کارفرمایی است و باید تمرکز روی این مراکز  را بیشتر کنیم.

وی با اشاره به دیدار با مقام معظم رهبری گفت: در این دیدار ایشان فرمودند باید از تمام فناوران حمایت به عمل بیاید پس از تمام افراد کشور در تمام حوزه‌های مختلف باید حمایت کرد تا نیازهای ضروری کشور برطرف شود.

وزیر دفاع گفت: زمانی خودروسازان گفتند ما در تحریم به مشکل می‌خوریم اما گفتیم که نیاز شما در کشور به زودی برطرف خواهد شد، معتقد هستیم ظرفیت درون کشور بسیار زیاد است و فقط کافی است نگاه به بیرون را رها و به جوانان توجه کنیم تا شرایط تحریمی که حتما کوتاه خواهد بود را پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار