محسن احتشامی مدیر تماشاخانه سیمرغ گفت: قصد داریم این تماشاخانه پایگاهی برای اجرا‌های تک نفره-دونفره و اجرا‌های خاص‌ و تجربی‌ باشد.

محسن احتشامی مدیر تماشاخانه سیمرغ  در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در حاشیه مراسم افتتاحیه این تماشاخانه گفت: تماشاخانه سیمرغ با اهدافی خاص تاسیس شده است. قصد داریم این تماشاخانه پایگاهی برای اجرا‌های تک نفره-دونفره و اجرا‌های خاص‌ و تجربی‌ با تعامل بیشتر با اهالی تئاتر باشد.

وی افزود: خوشبختانه امروز این سالن با نمایش «مکعب» آقای علی سلیمانی افتتاح شد.

احتشامی در خصوص برنامه‌های آتی تماشاخانه سیمرغ تصریح کرد: ما  کار‌های متنوع تری را برنامه ریزی کرده ایم و قصد داریم در این تماشاخانه حتما یک سانس را به کار‌های کودک اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه سانس‌هایی را برای بحث‌های نمایشنامه خوانی و اجرا خوانی خواهیم داشت،گفت: پتانسیل این سالن برای این کار خوب است و به زودی نیز یک اجرا خوانی از رمان «ریش آبی» خواهیم داشت که تا یکی دو هفته آینده شروع خواهد شد.

مدیر تماشاخانه سیمرغ افزود: جشنواره‌ای را طراحی کرده ایم و قصد داریم جشنواره تئاتر تک نفره سراسری در بخش خصوصی را در این سالن راه اندازی کنیم که یک تاریخ مشخصی را برای برگزاری هر ساله آن اعلام می کنیم.

وی با بیان اینکه در آینده در این تماشاخانه ورکشاپ‌های تخصصی در زمینه تئاتر هم برگزار می‌شود، گفت: قرار است با برگزاری این ورکشاپ‌ها استعداد‌های جدیدی را در بخش کودک و بزرگسال کشف کنیم تا بتوانیم تبدیل به کمپانی تولید تئاتر شویم و استعداد‌های جدیدی را به این عرصه معرفی کنیم که فکر می‌کنم جای آن خالی است و باید این اتفاق رخ دهد تا نیرو‌های تازه نفس را به تئاتر معرفی کنیم. گرچه این اتفاق توسط دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مختلف انجام می شود اما اینجا بستری فراهم است که افراد می‌توانند پس از  آموزش کار کنند.

احتشامی گفت: قرار است جلسات نقد و بررسی در بخش تئاتر داشته باشیم از این رو از اساتید محترمی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، دعوت می‌کنیم تا با ما همکاری و کمک حال ما باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تئاتر ، بازیگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار