به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پورشه تایکان (Porsche Taycan) هنوز نزدیک به یک سال از گرفتن نمایندگی مجاز فاصله دارد اما با وجود این مسئله، باید گفت که این خودرو در حال تبدیل شدن به یک موفقیت استثنایی برای شرکت سازنده خود است.
کولس زلمر، رئیس و مدیر اجرایی پورشه شمال آمریکا، در آخرین نمایشگاه LA Auto گفت که پیش فروش سدان تمام الکتریکی به قدری زیاد بود که شرکت در تعداد زیاد متقاضیان غرق شده است.
البته او تعداد این سفارشات را ذکر نکرد اما گفت که اگر تمام این پیشفروشها به صورت رسمی انجام شود، فروش تایکان برای سال اول به پایان رسیده است.
پورشه قبلاً گفته بود که به نظر میرسد بتواند سالانه حدود 20،000 تایکان را تولید کند. هنگامی که زلمر بیشتر در مورد Taycan صحبت کرد، متذکر شد که بیشتر مشتریانی که Taycan را سفارش دادهاند، به تازگی وارد خانواده پورشه شدهاند. این مسئله یعنی تا به حال صاحب هیچکدام از خودروهای پورشه نبودهاند.
"بیش از نیمی از افرادی که برای خرید Taycan ثبتنام میکنند، قبلاً صاحب پورشه نبودهاند بلکه عموماً افرادی که این خودرو را انتخاب کردهاند، از برندهای دیگر مانند آئودی، BMW یا مرسدس به پورشه روی آوردهاند."
بنابر گفتههای زلمر با وجود این که دو خودروی Audi e-tron GT و Porsche Taycan اساس مشابهی دارند، با هم متفاوت هستند.
"این خودرو چیزی است که واقعاً باید به طور کامل نماد پورشه باشد. اگر یک خودروی تایکان را برانید، متوجه میشوید که ما یک پلتفرم [با آئودی] به اشتراک میگذاریم اما این ماشینها کاملاً با هم متفاوت هستند. این دقیقاً همان چیزی است که باید اتفاق بیافتد و مطمئن هستم که آئودی همان مسیر را دنبال کرده است."
بیشتر بخوانید: طراحی بینظیر سری جدید بیامو +تصاویر
انتهای پیام/