پروژه ساخت سریع‌ترین خودرو روی زمین متوقف می‌شود

بودجه ۳۲ میلیون‌دلاری سریع‌ترین راکت زمینی با سرعت ۱۶۰۰ کیلومتر در ساعت تأمین نشد.

پروژه ساخت سریع‌ترین خودرو روی زمین متوقف می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، "خون‌آشام" نام راکت زمینی است که قرار بود با شکستن رکورد سرعت 1000 مایل (1600 کیلومتر) در ساعت، سریع‌ترین خودروی جهان باشد.

پروژه انگلیسی خون‌آشام که از پیشرانه جت ساخت شرکت رولز‌رویس بهره می‌برد، با نیروی رانشی راکت حرکت خود را آغاز می‌کند. این راکت 13.5 متری بیش از 7 تن وزن دارد و پیشرانه جت آن توانایی تولید 135000 اسب بخار را دارا می‌باشد!

شتاب صفر تا 1600 کیلومتر در ساعت این خودرو تنها در 55 ثانیه اتفاق می‌افتد و در حالت نهایت سرعت، مسافت 1 کیلومتر را تنها در 5.7 ثانیه طی می‌کند. همچنین توقف این خودرو از نهایت سرعت کمتر از 65 ثانیه به طول می‌انجامد. در این حالت فشار وارده به راننده مشابه با فشار وارده در توقف از سرعت 100 به 0 در زمان 1 ثانیه خواهد بود. در جریان طراحی خون‌آشام، مهندسین نیروی هوایی سلطنتی انگلستان نیز حضور خواهند داشت.

پروژه ساخت سریع‌ترین خودرو روی زمین متوقف می‌شود

حال با گذشت 3 سال از آغاز این پروژه، مدیریت اعلام کرده که با محدودیت بودجه مواجه هستیم. بودجه‌ای که 25 میلیون یورو (32 میلیون دلار) تخمین زده شده بود، آنقدر بالا است که سرمایه گذاران تمایلی به تامین آن نشان نمی‌دهند.

خون‌آشام قرار بود با شکستن رکورد سرعت 1227 کیلومتر در ساعت که سال 1997 به ثبت رسیده بود، به حداکثر سرعت 1600 کیلومتر در ساعت دست یابد. با این وجود شخص اول پروژه خون‌آشام، "اندی گرین" که رانندگی با این راکت زمینی را نیز عهده‌دار خواهد بود، اعلام کرده که توقف پروژه مقطعی است و احتمالاً در آینده با تزریق بودجه، مجدداً ادامه پیدا کند. وی در ادامه گفته که هنوز هم افراد بسیاری در جهان هستند که به ثبت این رکورد علاقه نشان می‌دهند و این موضوع برای سرمایه‌گذاران منفعت مالی خوبی به دنبال خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: سریع ترین اتومبیل سواری جهان! +عکس


انتهای پیام/

توقف پروژه تولید سریع‌ترین خودروی جهان

برچسب ها: فناوری ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار