معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای توسعه باغ‌ها در اراضی شیب دار و دیم در سال آینده تسهیلات خوب دولتی در نظر گرفته شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در نشست بررسی وضعیت صندوق توسعه باغات در اراضی شیب دار و دیم دار در قزوین گفت: برای توسعه باغ‌ها در اراضی شیب دار و دیم در سال آینده تسهیلات خوب دولتی در نظر گرفته شده است و در این بخش بودجه هر استان، بر مبنای طرح‌های توسعه همان استان اختصاص می‌یابد.

طهماسبی افزود: اگر استانی طرح خوب ارائه نکند، بودجه به سایر استان‌ها اختصاص می‌یابد.

وی صندوق توسعه کشاورزی قزوین را یکی از بهترین صندوق‌ها در کشور دانست.

استاندار نیز با اشاره به لزوم حمایت از صندوق توسعه کشاورزی گفت: استان قزوین ظرفیت تشکیل صندوق زیتون را دارد.

زاهدی افزود: هر صندوقی باید به اندازه ارزشش کمک دولتی دریافت کند و در تلاشیم تا با حمایت از صندوق‌های کشاورزی مشارکت کشاورزان را نیز بیشتر کنیم.

وی با انتقاد از عملکرد ضعیف بیمه گذاران در جذب کشاورزان افزود: سرمازدگی خسارت زیادی به کشاورزان وارد کرد، اما بسیاری از آنان بیمه نداشتند که این موضوع فشار زیادی به دولت وارد کرد.

استاندار از معاون وزیر خواست پیگیر تامین نهاده‌های دامی باشد تا با تامین به موقع، از افزایش قیمت این تولیدات جلوگیری شود.
بازدار مدیرعامل صندوق توسعه کشاورزی هم گفت: ۵۴ تشکل در این صندوق عضو هستند و مجموع سرمایه آن‌ها ۲۷ میلیارد تومان است.

در ادامه این جلسه کمیته توسعه باغ‌ها در اراضی شیب دار با حضور مدیران جهاد کشاورزی برگزار شد.

باغ‌های اراضی شیب دار با میانگین بارندگی ۳۰۰ میلی متر به صورت دیم کشت می‌شود که برای محصولاتی مانند بادام تلخ، گل محمدی و زیتون مناسب است.

انتهای پیام/

نشست بررسی وضعیت صندوق توسعه باغات در اراضی شیب دار و دیم دار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.