استاندار بوشهر با تاکید بر توسعه فعالیت صنایع دستی در روستا‌های دشتی گفت: این شهرستان در عرصه تولید محصولات صنایع دستی از ظرفیت بالایی برخوردار است که حمایت از این صنعت و تولیدکنندگان به ویژه در روستا‌ها امری مهم و ضروری است.

ضرورت توسعه فعالیت‌های صنایع دستی در روستا‌های دشتیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند در سفر به شهرستان دشتی نخستین بازدید خود از طرح بوم‌گردی در روستای لاور ساحلی آغاز کرد و با تاکید بر توجه به پروژه‌های گردشگری بیان کرد: شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر از ظرفیت بالای گردشگری برخوردار هستند که برای رونق مناطق باید زیرساخت‌های صنعت گردشگری توسعه یابد.

وی در بازدید از کارگاه عبابافی در روستای کردوان علیا از مجری طرح بخاطر توجه به آموزش و ترویج، توسعه این صنعت سودآور در سطح شهرستان دشتی تقدیر و بر توسعه طرح‌های پرورش شتر پشمی به منظور تولید پشم و نخ مرغوب مورد نیاز صنعت عبا بافی تاکید کرد.

در این بازدید‌ها معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرماندار دشتی و تعدادی از مدیران کل و مسئولان شهرستانی استاندار بوشهر را همراهی می‌کنند.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر نیز از اجرای طرح بوم‌گردی در روستا‌های استان بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: با هدف توسعه صنعت گردشگری در ۱۰ شهرستان استان بوشهر طرح تبدیل روستا‌ها به اقامتگاه‌های بوم‌گردی در ۲۴ روستا عملیاتی شده و تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مهدی‌زاده هدف از راه‌اندازی اقامتگاه بوم گردی در روستا‌های استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و افزود: استفاده از روابط اجتماعی حاکم بر روستاها، شیوه‌های تولید، آداب و رسوم و صنایع دستی موجود و امکانات پذیرایی و اسکان از اهداف ایجاد این اقامتگاه‌ها است.

انتهای پیام/م

توسعه فعالیت صنایع دستی در روستاهای دشتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.