۸۲۷ فرصت شغلی با پرداخت ۱۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی از ابتدای سال جاری تا کنون برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در مناطق مختلف استان بوشهر ایجاد شده است.

ایجاد ۸۲۷ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت در بوشهربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه توانمند سازی خانوار‌های مددجویان تحت حمایت از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته امداد است بیان داشت: این توانمند سازی با ایجاد اشتغال و از طریق پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان کار آفرین محقق می‌شود.

ملیّت با اشاره به فعالیت‌های سال جاری کمیته امداد در بخش اشتغال و خودکفایی مددجویان تحت حمایت گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۲۷ فرصت شغلی با پرداخت ۱۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل تسهیلات اشتغال زایی این نهاد، برای مددجویان مناطق مختلف استان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از دو هزار و ۴۷۷ فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر ۴۹ میلیارد تومان برای جامعه مددجوی ایجاد شده است، افزود: این تعداد فرصت شغلی زمینه خودکفایی بسیاری از مددجویان کمیته امداد را در این استان فراهم کرده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان بوشهر عمده این مشاغل را در قالب طرح‌های خدمات، دامپروری، کشاورزی، صنایع دستی و شیلات عنوان کرد و عنوان کرد: مددجویان متقاضی این مشاغل قبل از ورود به شغل مورد نظر، دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای را برای مدیریت صحیح طرح، فرا گرفتند.

وی با تاکید اهمیت تعیین مدل اشتغال‌زایی برای مددجویان تصریح کرد: در حال حاضر مدل اشتغال‌زایی کمیته امداد یکی از بهترین مدل‌های ایجاد اشتغال پایدار در سطح کشور می‌باشد.

ملیّت با بیان اینکه در حال حاضر پیگیر تقویت الگوی اشتغال در کمیته امداد هستیم، گفت: در کمیته امداد یک الگوی کارشناس محور راه اندازی شده است، به این شکل که فردی که می‌خواهد اشتغال و کار آفرینی ایجاد کند، باید تحت مشاوره و نظارت قرار قرار گیرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان بوشهر مشاوره قبل و بعد از پرداخت تسهیلات به مددجویان را یکی از مزایای مدل اشتغال‌زایی کمیته امداد عنوان کرد و افزود: برای موفقیت طرح‌های اشتغال مددجویان، ناظران و امدادگران این نهاد از ابتدا تا انتها بر روند اجرای این طرح‌ها نظارت‌های لازم را دارند.

ملیّت پشتیبانی از طرح‌های تولیدی مددجویان را از دیگر خدمات کمیته امداد دانست و گفت: خرید محصولات تولیدی، پرداخت تسهیلات مجدد برای توسعه طرح و برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی از دیگر مزایای مدل اشتغال‌زایی کمیته امداد است.

انتهای پیام/م

پرداخت تسهیلات به مددجویان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.