پروفسور پیر بریان مورخ فرانسوی گفت: باستان شناسان نگاه کلی تری به سازه‌های دوره هخامنشی داشته باشند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، وی در بازدید از کاخ‌های هخامنشی چرخاب، بردک سیاه و سنگ سیاه در دشتستان، افزود: باستان شناسان باید درباره سازه‌های یافت شده کنونی، تحقیقات دیگری نیز انجام دهند و ارتباط این کاخ‌ها و سازه‌ها را بررسی کنند و بیشتر به چاپ کتاب و مقاله در این زمینه بپردازند.

این مورخ فرانسوی ادامه داد: اکنون به طور قطع نمی‌توانم راجع به کاخ‌های هخامنشی دشتستان اظهارنظرکنم و نیازمند تحقیقات بیشتر در این زمینه است.

همچنین با حضور در کاروانسرای مشیرالمک برازجان به موزه در حال تاسیس در این بنا سر زد و بیان کرد: بسیار دوست داشتم خلیج فارس و بافت آن را ببینم که حاصل شد و برایم بسیار جذاب بود.

بریان ادامه داد: تا کنون به این بخش از ایران مسافرت نداشتم و برایم بسیار تازگی داشت، زیرا با فرهنگی متفاوت آشنا شدم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر نیز با ابراز خرسندی از حضور یکی از استادان حوزه تاریخ هخامنشی در این استان، گفت: استان بوشهر قدمت تاریخی بالایی دارد و اکتشافات اخیر در حوزه میراث فرهنگی درستی این گفته را تائید می‌کند.

ارغوان مهدی زاده افزود: شهرستان دشتستان یکی از مناطقی است که بیشترین اکتشافات دوره هخامنشی را داشته و از این نظر می‌توان گفت که بهشت باستان شناسان است.

وی ادامه داد: تمام امکانات خود را برای دعوت از باستان شناسان و مورخان به کار خواهیم گرفت تا بتوانیم به دستاورد‌ها و نتایج خوبی در معرفی تاریخ استان بوشهر و نقش تاریخی آن در ایران باستان دست یابیم.

انتهای پیام/ک

  دشتستان یکی از مناطقی است که بیشترین اکتشافات دوره هخامنشی را داشته است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.