نماینده افتخاری میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در جزیره خارگ معرفی شد.

معرفی نماینده افتخاری میراث فرهنگی در جزیره خارگبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در حکمی علی جوکار را به عنوان نماینده افتخاری این اداره کل در جزیره خارگ معرفی کرد.

ناصر امیرزاده معرفی نماینده این میراث فرهنگی را یکی از مطالبات جدی مردم خارگ عنوان و ابراز امیدواری کرد نماینده افتخاری میراث فرهنگی بتواند با همراهی مردم برای حفاظت هر چه بیشتر از آثار تاریخی جزیره خارگ و توسعه صنعت گردشگری در این جزیره کوشا باشد.

وی جزیره خارگ را یکی از جزایر مهم خلیج فارس خواند که آثار تاریخی و فرهنگی منحصربه‌فرد و صنایع دستی فاخری در آن وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: امیدواریم مردم در کنار سازمان میراث فرهنگی در حفظ آثار تاریخی کشور بکوشند تا بتوانیم اسناد ملموس و ناملموس تاریخی و فرهنگی خود را به دنیا معرفی کنیم و باعث رونق صنعت گردشگری و به دنبال آن رونق اقتصادی کشور شویم.

جزیره خارگ در ۵۷ کیلومتری شمال غربی بوشهر قرار دارد و بیش از ۹۰درصد نفت کشور از این جزیره صادر می‌شود. 

در این جزیره آثار تاریخی فراوانی وجود دارد که سنگ نوشته هخامنشی، گوردخمه‌های پالمیران، بقعه میرمحمد حنفیه(ع) و قنات‌های باستانی از جمله آن‌هاست.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.