فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت:باید به سمت تولید اسباب بازی های مهارت آموز برویم و ساز و کار ثبت ایده های خلاق فراهم شود.

به گزارش  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آیین تجلیل از مدیران کمیته‌ها، داوران، رسانه‌ها و دست‌اندرکاران برگزاری چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی گفت: همواره این‌گونه رویداد‌ها با ابزاری برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده است.

وی افزود: با توجه به گفتمان‌ها و اراده‌ عمومی که در این رویداد شاهد بودیم جشنواره تا حد زیادی به اهداف خود نزدیک شد.

نظری ضمن قدردانی از بخش خصوصی و برگزارکنندگان دوره‌های پیشین، برگزاری چهارمین دوره با رویکرد‌های متفاوت را تولدی تازه برای این رویداد فرهنگی دانست.

مدیرعامل کانون بار دیگر با تاکید بر توسعه‌ نقش تولی‌گری کانون در حوزه‌های فرهنگی کودک و نوجوان بیان کرد: ما بخش خصوصی را به هیچ وجه رقیب خود نمی‌دانیم و آن‌ها را در کنار خود می‌بینیم از این رو تولید محصولات تازه بر مبنای نیاز و فرهنگ جامعه و ایجاد زمینه‌ خلق فکر را خواستاریم.

نظری با اشاره به این‌که باید مواد لازم برای فردای بهتر را مهیا کنیم،ادامه داد: باید تلاش کنیم در حوزه اسباب‌بازی‌ها توسعه متوازن داشته باشیم و محصولاتی را تولید کنیم که به کودکان تمرین فکر و مهارت زندگی بیاموزد و چرخ اقتصادی این صنعت نیز بچرخد.

وی با تاکید بر اینکه لازم است اسباب‌بازی‌هایی تولید کنیم که ضمن سرگرم‌کنندگی مهارت‌آموز نیز باشند،گفت: باید سازوکاری فراهم کنیم تا ایده‌های موفق و خلاق ثبت شوند البته در این زمینه کانون می‌تواند بسیار نقش‌آفرین باشد.

 نظری در پاسخ به درخواست برخی برای راه‌اندازی دبیرخانه‌ دائمی جشنواره، تاسیس رشته‌ دانشگاهی طراحی و تولید اسباب‌بازی، انجمن تولید کنندگان و توزیع کنندگان گفت: به منظور اهمیت‌بخشی بیشتر به این حوزه این خواسته‌ها پیگیری می شود.

وی در مورد صحبت‌های وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره ملی اسباب‌باری مبنی بر ایجاد اتاق‌های بازی در مدارس گفت: باید بررسی‌ها و پیگیری‌های لازم برای اجرایی شدن این طرح انجام شود.

نظری در پایان بیان کرد: با توجه به تجربه‌ها و دست‌آورد‌های برگزاری این رویداد در تهران و درخواست‌هایی که از سوی برخی مدیران‌کل استانی کانون به دست‌ ما رسیده؛ لازم است تدبیری برای برگزاری استانی این جشنواره در استان‌های مختلف اندیشیده شود.
انتهای پیام/

لزوم پیگیری ایجاد اتاق اسباب بازی در مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.