وزیر دارایی رژیم صهیونیستی کابینه این رژیم را متزلزل توصیف کرد و برگزاری انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی را بسیار محتمل دانست.

اذعان مقام صهیونیست به متزلزل بودن کابینه نتانیاهو/ به برگزاری انتخابات نزدیک می‌شویمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آروتز شوا، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه  اعلام کرد در حالی که به نظر می‌رسد ائتلاف حزب لیکود تا حدی بر بحران هفته گذشته بر سر معرفی نفتالی بنت، وزیر آموزش به عنوان وزیر جنگ این رژیم فائق آمده است، بعید به نظر می‌رسد کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی بتواند بیش از این دوام بیاورد.

موشه کالحون، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد شانس کابینه فعلی اسرائیل برای بقای درازمدت بسیار ضعیف است. پیش از آنکه آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی از سمت خود استعفا دهد، کابینه ائتلافی این رژیم اکثریت 66 کرسی را از مجموع 120 کرسی در کنست (پارلمان) در اختیار داشت، اما اکنون با توجه به در اختیار نداشتن کرسی‌های لازم، کابینه نتانیاهو برای کسب رای موافق در موضوعات مهم در صحن پارلمان این رژیم با شکست مواجه خواهد شد.

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی اعلام کرد در اختیار داشتن 61 کرسی در پارلمان یک مشکل محسوب می‌شود. کالحون تاکید کرد تصویب قوانین تازه با مشکل مواجه خواهد شد. هر قانون جنجالی مستلزم این است که ما به توافق دست یابیم.

این مقام کابینه رژیم صهیونیستی تاکید کرد در شرایط فعلی برگزاری انتخابات زودهنگام احتمالا به زودی اتفاق خواهد افتاد. کالحون در ادامه افزود: ما هر لحظه به (برگزاری) انتخابات نزدیکتر می‌شویم. بیایید صادق باشیم. ائتلاف متزلزل است. من سرنگونی کابینه را نمی‌خواهم اما ما اینجا هستیم تا نه فقط برای بقای کابینه کارهای دیگری را انجام دهیم. کابینه‌ای که درگیر تلاش برای بقای خود است نمی‌تواند وظایف دیگر خود را انجام دهد.

استعفای آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی سبب بروز اختلال در کار کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی شده است. آویگدور لیبرمن به خاطر مخالفتش با تصمیم کابینه این رژیم در خصوص آتش‌بس در غزه از سمت خود استعفا کرد و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد در نتیجه استعفای وی‏، حزب او نیز کابینه را ترک می‌کند و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اکثریت ضعیفی در پارلمان خواهد داشت. فروپاشی احتمالی کابینه نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام از تبعات شکست صهیونیست‌ها در جبهه درگیری با نیروهای مقاومت فلسطینی است. پاسخ کوبنده مقاومت فلسطین به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه، باعث شد کابینه این رژیم وادار به پذیرش آتش بس با جنبش حماس شود.

در پی این اقدام لیبرمن، کابینه ائتلافی نتانیاهو در آستانه فروپاشی قرار گرفت. همه ۵ وزیر کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی که عضو حزب «خانه یهود» هستند، نیز با پیروی از لیبرمن یکی پس از دیگری، از ائتلاف با نتانیاهو خارج شدند. بدین ترتیب، حزب لیکود –حزب نخست وزیر رژیم صهیونیستی– برای حفظ اکثریت در پارلمان این رژیم با دشواری روبرو شده است.در اختیار داشتن ۶۱ کرسی از ۱۲۰ کرسی پارلمان حاشیه امنی برای این حزب محسوب نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار