دبیرکل سازمان ملل از فلسطین و رژیم صهیونیستی خواست مناقشات خود را به طور صلح‌آمیز و با کمک طرح صلح دوجانبه حل کنند.

گوترش فلسطین و رژیم صهیونیستی را ترغیب به حل صلح آمیز مناقشات کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، فلسطین و رژیم صهیونیستی را به حل صلح‌آمیز مناقشات خود با حمایت از طرح صلح دوجانبه ترغیب کرد.

دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: من، اسرائیل، فلسطین و دیگر عوامل موثر را به تحقق وعده‌‌های مربوط به طرح صلح دوجانبه ترغیب می‌کنم، طرحی که براساس آن دو طرف در صلح  در کنار هم و در درون مرزهای امن و به رسمیت شناخته شده زندگی کنند و قدس پایتخت هر دو طرف باشد.

گوترش یادآور شد امسال روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین (29 نوامبر) در زمانی پر از آشفتگی و عذاب برگزار می‌شود.

از اواخر ماه مارس سال جاری میلادی، تنش‌ها میان رژیم صهیونیستی و فلسطین در مرزهای غزه رو به افزایش بوده است. نظامیان رژیم صهیونیستی حملاتی را به سوی بیش از 150 ساختمان و تاسیسات در نوار غزه انجام دادند، فلسطینیان نیز نزدیک به 500 موشک و راکت را به سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب کردند. روز جمعه هزاران تن از شهروندان فلسطینی از مناطق مختلف نوار غزه به سمت مرز‌های شرقی غزه و به طور مشخص اردوگاه‌های بازگشت حرکت کردند.

همچنین هفته گذشته دستکم 40 فلسطینی در درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرزهای غزه زخمی شدند. روز جمعه سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد در درگیری‌ها با نظامیان رژیم اشغالگر قدس در نزدیکی نوار غزه دستکم 12 فلسطینی زخمی شدند. مناقشات میان فلسطین و رژیم صهیونیستی دهه‌های متمادی است که ادامه دارد. علی‌رغم مخالفت سازمان ملل، رژیم صهیونیستی همچنان به شهرک‌سازی در مناطق فلسطین اشغالی از جمله در قدس شرقی ادامه می‌دهد.

پاسخ کوبنده مقاومت فلسطین به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه، باعث شد کابینه این رژیم وادار به پذیرش آتش‌بس با جنبش حماس شود. آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اعتراض به پذیرش آتش‌بس توسط کابینه نتانیاهو از مقام خود کناره‌گیری کرد. هم‌اکنون بنیامین نتانیاهو علاوه بر پست نخست‌وزیری، تصدی سمت وزارت جنگ رژیم صهیونیستی را نیز بر عهده گرفته  است. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد در نتیجه استعفای وی‏، حزب او نیز کابینه را ترک می‌کند و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اکثریت ضعیفی در پارلمان خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار