انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا که به صحنه رویارویی دونالد ترامپ و باراک اوباما، روسای جمهور فعلی و سابق آمریکا تبدیل شده، آغاز شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه اسکای نیوز، رسانه‌های خبری از بازگشایی حوزه‌های رأی‌گیری برای انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا در ایالت‌های شرقی این کشور خبر دادند.

رأی دهندگان آمریکایی امروز (6 نوامبر) برای انتخاب تمامی اعضای مجلس نمایندگان که تعداد آنها 435 نفر است، به علاوه 35 نفر از 100 عضو سنا به پای صندوق‌های رأی می‌روند. حزب جمهوری‌خواه در حال حاضر اکثریت کرسی‌های هر دو مجلس کنگره (نمایندگان و سنا) را در دست دارد.

جمهوری‌خواهان امیدوارند همچنان بتواند اکثریت را در دو مجلس نمایندگان و سنا حفظ کند؛ اما در صورتی که دموکرات‌ها بتوانند به پیروزی برسند، قادر خواهند بود موانع مختلفی را بر سر راه دولت جمهوری‌خواه ترامپ ایجاد کنند.

انتخابات میان دوره‌ای کنگره معمولا در اواسط دوره ریاست‌جمهوری روسای جمهور آمریکا و در ماه نوامبر برگزار می‌شود. انتخابات میان‌دوره‌ای امسالِ کنگره انتخاباتی است که از منظر کارشناسان آینده کاخ سفید و جمهوری‌خواهان به آن گره خورده است.

در حال حاضر، جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان ۴۲ کرسی بیشتر از دموکرات‌ها دارند و در مجلس سنا نیز با ۲ کرسی بیشتر در جایگاه اکثریت قرار گرفته‌اند. 

طبق نتایج آخرین نظرسنجی، شانس پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات امسال اندکی بیشتر از جمهوری‌خواهان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار