رفعتی گفت: روزی مردم آرزوی زیارت اباعبدالله را داشتنند، اما امروز شاهد حضور بیش از ۲۰ میلیون نفر زائر از سراسر دنیا هستیم.

جاماندگان اربعین زیارت حضرت عبدالعظیم را مغتنم بشمارند/ اربعین مبنای وحدت جهانی و بازگشت فلسطین به آغوش اسلامامیرحسین رفعتی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طبابایی در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ایده شکل گیری راهپیمایی اربعین گفت: اصل ایده این به بعد از حادثه کربلا و پیاده روی جابرابن عبدالله انصاری از نجف به کربلا بر می گردد، این اتفاق در دوره های زمانی مختلف انجام می شد اما بسیار محدود بود.

وی افزود: در دهه گذشته و پس از اتفاقات عراق، رفتن صدام و حوادث ایجاد شده توسط داعش، این مراسم پرشورتر از هر سال برگزار شد زیرا شیعیان احساس نیاز کرده، به برکت امام حسین(ع) متحد شدند و این راهپیمایی عظیم که یکی از بزرگترین اجتماعات بشری است را شکل دادند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی بیان کرد: بسیاری از افراد با اینکه اشتیاقی فراوان برای حضور در این مراسم معنوی و راهپیمایی عظیم داشتند اما شرایط برایشان فراهم نشده است، از این رو راهپیمایی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی می تواند جایگزینی مناسب برای جاماندگان اربعین باشد، همان طور که در روایات فراوان به زیارت حضرت عبدالعظیم و ثواب بی شمار آن تاکید فراوانی شده است.

رفعتی اظهار کرد: زمانی امام خمینی (ره) در زمان جنگ فرمودند راه قدس از کربلا می گذرد رزمندگان ما تصورش را هم نمی کردند که این اتفاق چه زمانی قرار است رخ دهد، در آن برهه زمانی راهپیمایی 20 میلیونی برای رفتن به زیارت با امنیت کامل و شرایط عالی آرزو بود.

وی افزود: اگر آن زمان از رزمندگان درباره این زیارت سوال می شد گمان نمی کردند روزی این اتفاق بیافتد،‌حال آنکه امروز حرف امام در حال محقق شدن است و انشاالله مقدمه ای برای بازگشت فلسطین به آغوش اسلام خواهد بود.

وحدت؛ مهم ترین دستاورد راهپیمایی اربعین

رفعتی گفت: نکته بسیار مهم در این مراسم حضور مذاهب مختلف و حضور سالمندان و کودکان است؛ اهل سنت و مسیحیان حضوری پرشور در مراسم داشته و در کنار شیعیان به نوعی اردات خود را به امام حسین (ع ) نشان می دهند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی بیان کرد: هیچ مکتب مادی در دنیا نمی تواند این حضور پرشور را توضیح دهد و اربعین می تواند مبنای وحدتی جهانی باشد؛ چیزی که خیلی از کارشناسان قادر به تحلیل آن نیستند، اینکه این مراسم چگونه مدیریت می شود که هر ساله بیش از 20 میلیون نفر از سراسر جهان در این راهپیمایی شرکت می کنند و این حماسه عظیم را شکل می دهند.

وی گفت: با توفیقی که برای شرکت در این راهپیمایی داشتم چیزی که مشاهده کردم جامعه مهدوی موعود و رفاقتی بود که در احادیث راجع به اعتماد مردم به همدیگر به آن اشاره شده است. مردم عراق با التماس و گریه و سد کردن راه ماشین زائران را به منزل خود دعوت می کردند تا استراحت کنند و آن ها بتوانند از زائران پذیرایی کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.