حجت الاسلام و المسلمین مختاری گفت: ظرفیت اربعین به پیروی از انقلاب اسلامی در راه تقویت بیداری اسلامی و استکبار ستیزی است.

شکست راهبرد اسلام هراسی؛ ارمغان راهپیمایی اربعین حسینیحجت الاسلام والمسلمین محمد حسین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: بی جهت نیست که آمریکا و متحدانش به ویژه آل سعود و گروه های تکفیری همچون داعش با اجتماع عظیم اربعین حسینی به علت وجود عناصر وحدت بخش، ابراز مخالفت می کنند، زیرا قدرت های استکباری از یک‌سو نه با صلح بلکه با جنگ، مدعی تکامل بشری‌اند، حال آنکه سیدالشهدا نه با جنگ طلبی بلکه در راستای روشنگری از تباهی و فساد حکومت استبدادی یزید حتی خانواده خود را به کربلا برد تا این‌گونه پیام طلح طلبی و اصلاح طلبی را در امت اسلامی آشکار سازد.

مختاری در ادامه اظهار کرد: از این جهت رویکرد رسانه های معاند اسلام بر محور اختلاف افکنی میان مسلمانان تعریف شده است، بدین نحو که علاوه بر بایکوت خبری این راهپیمایی عظیم، با اتخاذ مواضع ضد اسلامی و تفرقه افکنانه، بار دیگر رسوایی روز افزون خود در اسلام ستیزی و حتی مخالفت با ارزش های انسانی را بر همگان آشکار می سازد.

راهبرد نخ نمای بنگاه های سخن پراکنی غربی

وی گفت: اخیرا مشاهده می شود بنگاه های سخن پراکنی با راهبرد نخ نمای (تفرقه بینداز و حکومت کن) به عنوان مهمترین سیاست شیطانی، در راستای نفی آثار و برکات اربعین در مولفه های میان فرهنگی، حرکت کرده و با برجسته سازی مقوله‌ای صوری به نام مرزهای جغرافیایی و مباحثی از این دست، در پی القای جنگ فرقه ای و قومی حرکت می کنند.

مختاری ادامه داد: رسانه های غربی از عشق و علاقه جوانان ملل اسلامی برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی اظهار تعجب کرده و با غفلتی عامدانه از مشترکات بی نظیر مذهبی، اجتماعی فرهنگی و تمدنی میان جوامع اسلامی، کم رنگ شدن مرزهای کشورهای اسلامی و تقویت تعاملات و مناسبات بین این جوامع را امری عجیب می پندارند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی تصریح کرد: این توطئه دولت های غربی در حالی است که جوامع غربی خود به سمت تقویت تعاملات منطقه ای در راستای برداشته شدن مرزهای جغرافیایی حرکت کرده و حمایت از امنیت، اقتصاد و فرهنگ جوامع غربی، به عنوان اصول ذاتی کشورهای اتحادیه اروپا مورد تایید دولت های اروپایی قرار گرفته است.

وی در ادامه بیان کرد: بنابراین بر خلاف خیال باطل رسانه های معاند غربی در اسلام هراسی، ظرفیت اربعین در راستای تقویت بیداری اسلامی و استکبار ستیزی به تبعیت از گفتمان انقلاب اسلامی عمل خواهد کرد به ویژه آنکه ماهیت پلید دولت های استکباری همچون آمریکا، انگلیس و دیگر متحدان کاخ سفید برای مردم منطقه آشکار شده است.

شکوه ارتباطات میان فرهنگی در سایعه اربعین

مختاری تصریح کرد: اجتماع میلیونی اربعین حسینی با شکوه بی حدوحصر خود بیانگز کارکرد والای آن مناسک و از یک سو عشق و محبت امت اسلامی و حتی دیگر جوامع بشری به آموزه های ناب اهلبیت است، به نحوی که کنگره اربعین، تجدید پیمان همه مسلمانان با امام حسین به شمار می آید که در حقیقت ابعاد و زوایای بیداری مسلمانان و جوامع انسانی در ظلم ستیزی را آشکار می سازد.

وی در پایان تصریح کرد: این‌گونه است که راهپیمایی عظیم اربعین از جمله مهمترین مصادیق بارز تعاملات میان فرهنگی، میان جهان اسلام و دیگر جوامع بشری به شمار می رود که با برداشتن مرزهای جغرافیایی، قلوب انسان های آزاده را بیش از پیش به یکدیگر نزدیک می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار