یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه می‌گوید در صورت پیوستن اوکراین و گرجستان به اتحادیه اروپا، مسکو باید ساختار‌های دفاعی در مناطق جنوبی را تقویت کند.

مسکو: برای جلوگیری از اقدامات احتمالی دشمن ریاکار، باید مبالغ هنگفتی هزینه کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تاس، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد اگر گرجستان به ناتو ملحق شود، روسیه تمهیدات دفاعی خود پیرامون شهر سوچی را افزایش می‌دهد.

«آندره کِلین» مدیر دپارتمان همکاری‌های اروپا در وزارت خارجه روسیه در گفتگویی با ابراز مخالفت مسکو با عضویت گرجستان در ناتو افزود: ما مجبور خواهیم بود کمربندی دفاعی را پیرامون شهر سوچی ایجاد کنیم. مجبوریم برای جلوگیری از اقدامات احتمالی دشمن ریاکار، مبالغ گزافی هزینه کنیم، این اقدام اجتناب‌ناپذیر است».

این مقام ارشد وزارت خارجه روسیه  پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا را تهدیدی جدی برای روسیه هم از نظر اقتصادی و هم نظامی می‌داند.

به گفته «کِلین» طول مرز مشترک روسیه با گرجستان و اوکراین بسیار زیاد است، بنابراین مسکو باید ساختارهای دفاعی در این منطقه و جنوب این کشور را تقویت کند.

به گفته «آندره کِلین» پیوستن گرجستان و اوکراین به اتحادیه اروپا به این زودی صورت نمی‌گیرد .وی در پایان نتیجه‌گیری می‌کند «اما ظاهراً شرکای اروپایی ما در جاده تقابل گام برمی‌دارند و ممکن است چنین رویارویی رخ دهد، البته ما باید تمام تدارکات برای چنین رویارویی را آماده کنیم».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار