جان کری:

تحولات اوکراین هشداری برای ناتو است/روسیه تلاش می کند ساختار امنیتی شرق اروپا را تغییر دهد

وزیر امور خارجه آمریکا درباره تحولات اوکراین به سازمان ناتو هشدار داد.وی مسکو را به تغییر تحولات امنیتی در شرق اورپا متهم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس پرس:جان کری روز سه شنبه در سخنانی تاکید کرد تحولات اوکراین هشداری برای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) به شمار می رود.

وی گفت: روسیه با ایجاد بی‌ثباتی در اوکراین، قصد دارد ساختار امنیتی شرق اروپا را تغییر دهد. 

جان کری در بخش دیگری از سخنان خود، پیوستن شبه جزیره کریمه به روسیه را "اشغال" قلمداد کرد و مقامات مسکو را به بی ثبات کردن اوکراین و شرق اروپا متهم کرد.

وی در ادامه با متهم کردن روسیه به تلاش برای "تغییر چشم انداز امنیتی" شرق اروپا از این کشور خواست تا اوکراین را به حال خود رها کند.


کری در سخنانی در اندیشکده‌ای در واشنگتن افزود سرزمین کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی تجاوزپذیر نیست و آمریکا از تمام کشورهای عضو این سازمان دفاع خواهد کرد.

 در حالی که هزاران طرفدار روسیه در اوکراین بسیاری از ساختمان‌های دولتی در شهر لوگانسک در شرق این کشور را به اشغال خود در آورده‌اند، جان کری افزود: آنچه در اوکراین می‌گذرد فراخوانی است برای اینکه ما بیدار شویم.

وزیر امور خارجه آمریکا که با تاریخ اروپا به خوبی آشنایی دارد و از طرفداران تقویت روابط اتحادیه اروپا و آمریکاست، بارها طی هفته‌های گذشته از تنش بین‌المللی‌ای که به‌واسطه‌ تقابل روسیه و اوکراین ایجاد شده، اظهار نگرانی کرده است.

وی افزود: متحدان اروپایی ما بیش از بیست زمان فعالیت کردند تا روسیه را وارد جامعه اروپایی کنند اما آنچه که  این کشور در اوکراین انجام می‌دهد نشان دهنده این است که روسیه ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور) با قوانین دیگری بازی می‌کند.

"جان کری" خاطر نشان کرد: روسیه با اشغال شبه جزیره کریمه و ایجاد بی‌ثباتی در شرق اوکراین، در تلاش است تا ساختار امنیتی شرق و مرکز اروپا را تغییر دهد.


انتهای پیام/
برچسب ها: کری ، روسیه ، ناتو ، اوپا ، شرق ، تحولات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار