رئیس جمهور اوکراین با انتشار بیانیه‌ای «میخیل ساآکاشویلی» را به فرمانداری «اودسا» منصوب کرد.

رئیس جمهور سابق گرجستان، فرماندار اودسا شد
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه، «پترو پروشنکو،» رئیس جمهور اوکراین، در بیانیه‌ای «میخیل ساآکاشویلی،» رئیس جمهور سابق گرجستان را به سمت فرمانداری منطقه راهبردی «اودسا» در اوکراین منصوب کرد.

پروشنکو در برنامه‌ای تلویزیونی این بیانیه را صادر کرد و رئیس جمهور سابق گرجستان را - که در گذشته با روسیه در جنگ بود – "دوست خوب اوکراین" نامید.

وی اعلام کرد: «در اودسا مشکلات فراوانی وجود دارد، مشکلاتی از قبیل حفظ حاکمیت، تمامیت ارضی و صلح و استقلال.» این بیانیه چالش‌برانگیز حکم نشانه‌ای از کی‌یف را دارد؛ نشانه‌ای که علیرغم تعارض‌های خونبار جدائی طلبان گویای عزم اوکراین برای حفظ بخش اروپایی خود است.

ساآکاشویلی پس از انتصاب به سمت فرمانداری اودسا اعلام کرد: « هدف اصلی ما این است که تعارض‌های سطحی را که بر این جامعه ستودنی تحمیل شده است، برطرف کنیم.» وی افزود: «ما به همراهی رئیس جمهور پترو پروشنکو، اوکراین جدیدی خواهیم ساخت.»

اصلاح‌طلب گرجستانی ساآکاشویلی 47 ساله در دوران ریاست جمهوری خود دشمنی با روسیه را سرلوحه برنامه خود قرار داد و به جنگ روسیه و گرجستان در سال 2003 منجر شد.  


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار