فهرست سیاه سفر به روسیه مقامات اروپایی را عصبانی کرد

اتحادیه اروپا از قرار گرفتن نام 89 مقام اروپایی در فهرست سیاه سفر به روسیه انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز؛ روسیه نام 89 مقام سیاسی و نظامی اروپا را در فهرست سیاه خود قرار داد و سفر آنها به این کشور را ممنوع اعلام کرد. اتحادیه اروپا با انتقاد از اقدام اخیر روسیه، آن را عامل بدتر شدن روابط مسکو و کشورهای اروپایی دانست.

وزارت امور خارجه روسیه فهرستی از اسامی مقامات اروپایی را که ورود آنها به این کشور ممنوع است، به نماینده اتحادیه اروپا در مسکو تحویل داد. فهرستی مشابه نیز برای چند شهروند آمریکایی تهیه و ممنوعیت‌هایی برای سفر آنها به روسیه تعیین شده است. سخنگوی امور خارجه اتحادیه اروپا در اعتراض به اقدام روسیه گفت: روسیه در چند ماه اخیر از سفر تعدادی از مقامات اروپایی به این کشور جلوگیری کرده بود و حالا فهرست کاملی از این افراد ارائه داده است. اتحادیه اروپا این اقدام مسکو را خودسرانه و غیر‌قابل توجیه می‌داند، به ویژه در شرایطی که هیچ توضیح شفاف و قانع‌کننده‌ای برای آن ذکر نشده است. اگر روسیه می‌خواهد با تحت فشار قرار دادن اتحادیه اروپا از تحریم‌ها علیه خود بکاهد، با اطمینان اعلام می‌کنم این راه از هم اکنون محکوم به شکست است.

در این فهرست اسامی چهره‌های سرشناسی مانند "یوه کارسپیوس،" دبیرکل شورای اتحادیه اروپا در بروکسل، "برونو لو روکس،" رهبر حزب سوسیالیست فرانسه، "نیک کلگ،" معاون سابق نخست وزیر انگلیس و "گای ورهوفستاد،" نخست وزیر سابق بلژیک به چشم می‌خورد.

اتحادیه اروپا به بهانه دخالت روسیه در بحران داخلی اوکراین، یک سال تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور اعمال کرده است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار