پنتاگون اعلام کرد صدها نفر از نیروهای نظامی ارتش آمریکا به زودی در مرز مکزیک مستقر می‌شوند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی آ اف پ، وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) روز پنجشنبه اعلام کرد «صدها» نفر از نیروهای نظامی ارتش آمریکا به زودی در مرز مکزیک مستقر می شوند تا از ورود هزاران مهاجر از هندوراس و دیگر کشورهای آمریکای مرکزی و لاتین به خاک آمریکا جلوگیری کنند.

یک مسئول در وزارت دفاع آمریکا که نخواست نامش فاش شود با تایید این خبر اعلام کرد استقرار نیروهای یاد شده به منزله پشتیبانی لجستیکی از نیروهایی که پیشتر در مرز آمریکا با مکزیک مستقر شده بودند، است.

در این حال، دونالد ترامپ -- رئیس جمهوری آمریکا -- صبح روز پنجشنبه با انتشار پیامی توئیتری اعلام کرد قوانین مصوب دموکرات ها کار را برای متوقف کردن افراد مهاجر در مرز بسیار دشوار کرده است.

ترامپ در این حال اقدام برای جلوگیری از ورود موج مهاجران به خاک کشورش را یک فوریت ملی دانست و اعلام کرد به این منظور شماری از نیروهی ارتش را به مرز با مکزیک اعزام می کنم.

او در ادامه ضمن تاکید بر اجرا شدن این فرمان با قاطعیت نوشت: «آنها(مهاجران) متوقف خواهند شد.» ترامپ پیش از این هم در ماه آوریل در حدود دو هزار و صد عضو گارد ملی این کشور را در مرز با مکزیک مستقر کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار