معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان گفت: باید از خیرینی که به بسیاری از مشتاقین کمک کردند تا به زیارت اربعین بروند، تشکر کرد.

رونق حرکت عظیم اربعین با کمک خیرینبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛  حجت الاسلام روح الله زمزم زاده معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان گفت: پیاده روی اربعین یکی از سنت‎های حسنه علمای سلف و ‌شیعیان عراق در سال‎های گذشته بوده که چندسالی است در میان شیعیان و محبین ایرانی نیز به دلیل رفع موانع جایگاه محکم و باشکوهی پیدا کرده است.

وی افزود: در باب زیارت امام حسین (ع) با پای پیاده روایات بسیاری وجود دارد که تاکید کننده و تایید کننده این حرکت عظیم هستند.

وی بیان داشت : پیاده‎روی اربعین امروزه از یک حرکت مذهبی و عبادی به یک حرکت نمادین میان شیعیان اقصی نقاط عالم تبدیل شده است، به طوری که استکبار جهانی در تحلیل‎های خود این حرکت را حرکتی در جهت اضمحلال خودش می‎داند، لذا درصدد کم رنگ کردن و از بین بردن این حرکت است.


معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان افزود: هرساله شاهد افزایش شکوه پیاده روی اربعین هستیم و طلاب و روحانیون نیز نقش بسیار برجسته‎ای در تبلیغ، ترویج و زنده نگه داشتن این حرکت داشته و دارند.

وی بیان کرد: طلاب و روحانیون استان کرمان در این حرکت عظیم مانند هر سال نقش خود را ایفا کردند و امسال حدود ۵۶۰ نفر از طلاب به همراه اساتید و مدیران مدراس علمیه به این حرکت پیوستند. این آمار جدای از روحانیون فارغ التحصیلی است که به صورت گروهی و یا فردی برای شرکت در مراسم اربعین حرکت کردند و می‎توان گفت پیش از هزار روحانی و طلبه از استان کرمان در این حرکت باشکوه حضور دارند.

کمک های خیرین یک سنت حسنه و حرکت پایدار است تا هر سال بر شکوه حرکت عظیم اربعین افزوده شود.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار