به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، بانک مرکزی به مناسبت روز نابینایان با دعوت از «انجمن نابینایان ایران» و «نمایندگان بانکهای تجاری» ضمن در جریان قرار گرفتن از اقدامات بانکها، پیشنهادات و درخواستهای نمایندگان روشندل را به منظور ارایه بهتر خدمات توسط شبکه بانکی جویا شد.
در این جلسه اداره نظامهای بانک مرکزی از نمایندگان فناوری اطلاعات بانکها خواست در ارایه خدمات به نابینایان نگاه سودآوری نداشته باشند و این خدمات را به عنوان وظیفهای در حوزه مسئولیت اجتماعی تلقی کنند.
بانک مرکزی در راستای ارایه خدمات بهتر به روشندلان اقداماتی نظیر تعبیه علامات برجسته در گوشه اسکناس ها، سطوح ویژه حرکت نابینایان در شعب، تجهیز خودپردازها به کلید برجسته و تجهیز اینترنت بانک به نرم افزار متن خوان را انجام داده و شبکه بانکی را ملزم به توسعه ارایه خدمات دسترس پذیر برای شهروندان نابینا کرده است.
در این هم اندیشی مشاور انجمن نابینایان با تشکر از همکاری بانکها با قشر روشندلان توجه به کمیت خدمات و کیفیت آنها را توامان خواستار شد و پیشنهاد کرد به منظور رفاه حال روشندلان در مراکز استانها و کلانشهرها «یک باجه از یک شعبه هر بانک» را با عنوان باجه ارایه خدمت به روشندلان قرار دهند.
همچنین نمایندگان بانکها ضمن ارایه گزارش عملکرد در زمینه ارایه خدمات به روشندلان خواستار انجام تحقیقات و برنامهریزی در خصوص امان سنجی، ترکیب نابینایان، گستره ارایه خدمات و نیاز سنجی به منظور ارایه بهتر خدمات به روشندلان شدند.
انتهای پیام/