وزیر بهداشت گفت: در حوزه درمان عقب هستیم؛ سیاری از نیازهای مردم در حوزه درمان، سنتی تامین می‌شوند.
 
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با وزارت بهداشت که در معاونت علمی و فناوری در حال برگزاری است، با اشاره به اهمیت سلامت و نقش آن گفت: دسترسی به راه‌های تشخیص درمان بیماری‌ها و بسیاری از خدمات به کمک فناوری انجام می‌شود اما متاسفانه در ایران فضاهای مناسبی ایجاد نشده است.

در حوزه درمان عقب هستیم

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در حوزه درمان عقب هستیم، اظهار کرد: بسیاری از نیازهای مردم در حوزه درمان، سنتی تامین می‌شوند و زمان بر هستند و باید این مشکلات برطرف شود.

وی با اشاره به اهمیت این تفاهم‌نامه گفت: به دنبال این هستیم تا با کمک تفاهم‌نامه علمی بتوانیم نیازهای درمانی مردم را برطرف کنیم.

قاضی زاده هاشمی درباره امکانات پزشکی در شهرهای کشور گفت : از جمله خدمات پزشکی که امروز نقش ویژه‌ای در تشخیص بیماری ایفا می‌کند، سونوگرافی است و تهیه این وسایل با بودجه کافی امکان پذیر است اما توجه به نیروی انسانی هم مهم است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد : در طرح تحول سلامت بیش از یک چهارم تخت های بیمارستانی تامین شدند و ۵۰۰ دستگاه سونوگرافی به مراکز درمانی داده شده است

وی درباره نیروی انسانی اظهار کرد : تعداد رادیولوژییست ها در کشور کم است اما به کمک یکی از شرکت‌های دانش بنیان طرحی درحال اجرا است که بیمارستان را از رادیولوژییست بی‌نیاز می‌کند در این طرح به کمک دو دوربین ساده کار انجام می‌شود و دیگر نیاز به خرج بودجه زیاد نخواهیم داشت.

سنت خوب است اما نه در حوزه درمان

قاضی زاده هاشمی خطاب به معاونان خود گفت : سنت خوب است اما در حوزه درمان نباید از سنت بهره گرفت ملاک امروز خودمان نه بلکه مردم هستند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی یادآوری کرد : در پرونده الکترونیک سلامت برنامه های خوبی برای کمک به مردم انجام گرفته است.
 
قاضی زاده هاشمی درباره پرونده سلامت پزشکی اظهار کرد : برای ۷۵ میلیون ایرانی پرونده سلامت تشکیل شده است

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی درباره حمایت از استارت آپ های حوزه سلامت گفت: تفاهم‌نامه برای تحکیم و هم افزایی فعالیت‌هایی است که انجام شده است، برخی خواسته ها ممکن است هیچگاه قابلیت اجرایی نداشته باشند و برخی دیگر به دلیل سستی طرفین است.

وی ادامه داد : نباید متهم شویم که تا قبل از این تفاهم نامه همکاری نبوده است، قبل از تمام حوزه‌ها پزشکی وارد عمل شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار