علی‌رغم همه گلایه‌ها در حوزه سلامت باید اورژانس را متفاوت دید/ سرزنش می‌شویم که از تولید داخل حمایت نمی‌کنیم/ راه و رسم وزارت بهداشت این است که بهترین‌ها در اختیار مردم باشدهاشمی گفت: سرزنش می‌شویم که از تولید داخل حمایت نمی کنیم اما خواست مردم این است که بهترین پزشک با آخرین تجهیزات و داروها در اختیارشان قرار گیرد.
 
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمانگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در مراسم آغاز بهره برداری از ۴۰۰ دستگاه آمبولانس پیشرفته برای مناطق صعب العبور و ۳۰۰ دستگاه آمبولانس برای مناطق شهری و جاده‌ای، در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  امروز بخشی از ناوگان اورژانس کشور ارتقا پیدا می‌کند و در مجموع ۷۰۰ آمبولانس به ناوگان اورژانس زمینی کشور اضافه می‌شود، سال ۹۴ هیئت وزیران را برای خرید هزار دستگاه آمبولانس متقاعد کردیم البته علاقه داشتیم که وزارت صنعت زودتر به عهد خود در تحویل آمبولانس‌ها عمل کند.

وی افزود: ایران خودرو دیزل از ۸۰۰ دستگاه آمبولانس، ۳۰۰ دستگاه را امروز تحویل دادند و ۴۰۰ دستگاه آمبولانس مناطق صعب العبور از گمرگ بندرعباس ترخیص شد تا به شهرها و روستاهای دورافتاده به ویژه برای فصل سرما اعزام شوند.

وزیر بهداشت گفت: تلاش ما این است که زمان رسیدن بر بالین مردم در اورژانس کاهش پیدا کند و در ۴ سال گذشته تلاش کردیم آمبولانس‌های پیشرفته با تکنسین های ماهر به مردم خدمت رسانی کنند، بتوانیم به استانداردهای بین‌المللی نزدیک شویم. در 5 سال گذشته تلاش‌ها صورت گرفته، زمان رسیدن به بالین بیماران در اورژانس کاهش پیدا کند و مهارت تکنسین‌های اورژانس ارتقا یابد، زیرا بودن آمبولانس پیشرفته بدون تکنسین فایده‌ای ندارد.

هاشمی تصریح کرد: علی رغم همه محدودیت‌ها و گلایه‌ها در حوزه سلامت باید اورژانس را متفاوت از سایر دستگاه‌ها دید زیرا کاری را که در بیمارستان می‌توان انجام داد، فرع بوده و اصل آن است که تکنسین اورژانس اقدامات لازم را در لحظه انجام دهد و امیدواریم مشکلات سازمان اورژانس کشور با کمک سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی حل شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: اگر بتوانیم جان یک نفر را نجات دهیم جان همه بشریت را نجات داده‌ایم و خوشبختانه صدها مورد‌ آن در طی چند سال اخیر اتفاق افتاد، زیرا علاوه بر افزایش سرعت انتقال بیماران خدمت جدیدی در اورژانس برای پیشگیری از مرگ ناشی از سکته‌های قلبی و مغزی اتفاق افتاد.

وی ادامه داد: با خدمت جدید اورژانس وقتی نیروها در بالین فرد سکته‌ای حاضر می‌شوند تا زمان انتقال به بیمارستان با متخصصان قلب و مغز تماس برقرار می‌کنند و درمان‌های اولیه آغاز می‌شود و بیمار مستقیم به اتاق عمل می‌رود و جان بسیاری از افراد جزو مؤثرترین‌ها در کشور هستند با این خدمت نجات پیدا کرده است و هرکه در حوزه اورژانس کمک کند به نجات جان هموطنان کمک کرده است.

خواست مردم وجود بهترین و جدیدترین دارو و تجهیزات  در کشور است

وی افزود: ضمن حمایت از تولید داخل جایی که جان مردم در میان است باید بهترین ها در اختیار ایرانیان قرار گیرد و این راه و رسم ما در وزارت بهداشت است و سرزنش می‌شویم که از تولید داخل حمایت نمی کنیم اما خواست مردم این است که بهترین پزشک با آخرین تجهیزات و داروها در اختیارشان قرار گیرد.

وی خطاب به مسئولان ایران خودرو دیزل اظهار کرد: امیدوارم طوری عمل کنید که در تحویل 15دستگاه آمبولانس دیگر بدقولی گذشته جبران شود و بتوانیم در خدمت‌رسانی به مردم بهتر عمل کنیم.

هاشمی تاکید کرد: این بسیار مهم است که در روستاهای دور افتاده وقتی بیمارستان و پزشک نیست وسیله حمل و نقل بیمار در دسترس باشد و وقتی بیمار نصف شب دچار درد می‌شود و کوچکترین علائمی بروز می‌کند از اینکه آمبولانس در روستا حضور دارد آرامش داشته باشد، اگر این آمبولانس‌ها نباشند مردم دائم در استرس خواهند بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار