بهتر است آمبولانس‌ها را ایرانی‌تر کنیم/ در خرید آمبولانس مشکلات داخلی و خارجی داشتیمصدر السادات گفت: طرح تحول سلامت نوسازی و بازسازی ناوگان اورژانس کشور در حوزه زمینی، دریایی و هوایی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صدرالسادات معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در مراسم آغاز بهره برداری از ۴۰۰ دستگاه آمبولانس مناطق صعب العبور و ۳۰۰ دستگاه آمبولانس برای مناطق شهری و جاده ای گفت: در حال حاضر طرح تحول سلامت نوسازی و بازسازی ناوگان اورژانس کشور در حوزه زمینی، دریایی و هوایی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با هدف کم کردن عمر ناوگان اورژانس کشور، قراردادهایی با ایران خودرو دیزل، یک شرکت فرانسوی و شرکت خودروسازی بنز امضا شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به رونمایی از ۳۰۰ دستگاه آمبولانس دیزلی برای خدمت رسانی در شهرها و جاده ها گفت: این آمبولانس ها به لحاظ تجهیزات و شاسی از قابلیت های خوبی برخوردار است.

آمبولانس هایی مخصوص مناطق صعب العبور

صدرالسادات در ادامه با اشاره به آمبولانس های مخصوص مناطق صعب العبور، گفت: همزمان قراردادی را با شرکت بنز منعقد کردیم که ۴۰۰ دستگاه آمبولانس دو دفرانسیال مخصوص مناطق صعب العبور خریداری شد و امروز به صورت نمادین ۱۲۰ دستگاه از گمرگ بندرعباس ترخیص خواهد شد.

وی یادآوری کرد: در مجموع ۷۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور اضافه می شود، هر چقدر بتوانیم آمبولانس ها را ایرانی تر کنیم بهتر است البته اصل در اورژانس بر این است که تجهیز ایمن را برای آمبولانس ها و رفاه حال مردم انجام دهیم، در عقد قرارداد برای خرید آمبولانس مشکلاتی داشتیم که بخشی از این مشکلات داخلی و بخشی خارجی بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.